Universiteit Leiden

nl en

Leids Assessoren Overleg (LAssO)

Het Leids Assessoren Overleg is het overlegorgaan van de zeven Leidse assessoren.

In het bestuur van iedere faculteit zit één student-lid. Deze student wordt assessor genoemd, en is verantwoordelijk voor de portefeuille studentenzaken. De assessor behartigt de belangen van studenten in de besluit- en beleidsvorming van het faculteitsbestuur. De assessoren zijn verenigd in het Leids Assessoren Overleg (LAssO) en overleggen in die samenstelling elke zes weken met de vice-rector magnificus, het hoofd van de afdeling Student Support Services (SOZ) en een beleidsadviseur Onderwijs van SAZ in het Studentenzakenberaad (SZB).

Daarnaast overlegt het LAssO op universitair niveau ook met de Universiteitsbibliotheek, het Expertisecentrum Diversiteit en Inclusie en andere partijen. Het LAssO is tevens verantwoordelijk voor de verdeling van de financiële ondersteuning voor studentbestuurders en –medezeggenschap. Ook beschikt het LAssO over een budget voor subsidies voor interfacultaire initiatieven (IFI). Bekijk voor meer informatie de pagina fondsen.

Wil je meer weten over wat een assessor doet of heb je een vraag, idee of verbeterpunt voor de faculteit? Neem dan contact op met de assessor van jouw faculteit. Als je algemene vragen hebt voor het LAssO kan je contact opnemen met de voorzitter van het LAssO. Dat is voor het academisch jaar 2021-2022 Nadine Louissen, de assessor van de Faculteit Governance and Global Affairs.

Assessoren per faculteit

Archeologie Zoë van Litsenburg
assessor@arch.leidenuniv.nl
Geesteswetenschappen Ebrar Kaya
assessor@hum.leidenuniv.nl 
Governance and Global Affairs  Nadine Louissen
assessor@fgga.leidenuniv.nl 
LUMC Yaël Nijhuis
assessor@lumc.nl 
Rechtsgeleerdheid  Julie Külsen
assessor@law.leidenuniv.nl
Sociale Wetenschappen Noah Westerlaken
assessor@fsw.leidenuniv.nl
Wiskunde en Natuurwetenschappen Joost Barendse
assessor@science.leidenuniv.nl

 

Leden van het LAssO collegejaar 2020-2021
Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.