Universiteit Leiden

nl en

Frontoffice Studentenzaken

Bij het Frontoffice Studentenzaken helpen we je met algemene vragen over studeren aan de Universiteit Leiden. Je kunt hier terecht voor informatie over allerlei onderwerpen.

Bij het Frontoffice Studentenzaken kun je terecht met vragen over: 

  • (her)inschrijving en uitschrijving;
  • inschrijving als gaststudent, toehoorder of extraneus;
  • collegegeld en andere financiële zaken;
  • de collegekaart en LU-Card;
  • het ULCN-account en inloggegevens;
  • verschillende formulieren (zoals het OV-formulier);
  • vragen over toelating tot bachelor- en masterprogramma’s;
  • het colloquium doctum;
  • een diplomaverificatie of –check;
  • een bewijs van inschrijving of een Bewijs Betaald Collegegeld;
  • betalen (pinnen) van het collegegeld.

Heb je vragen over je rooster, cijfers en cijferlijsten, je diploma of heb je andere inhoudelijke vragen over je studie? Dan kun je contact opnemen met het Studiepunt van je faculteit of de onderwijsadministratie van je opleiding.

Voor vragen omtrent telefoonnummers en adressen van medewerkers en/of faculteiten, kun je contact opnemen met de telefooncentrale op 071 - 527 27 27. 

Openingstijden

Studenteninformatiecentrum Plexus 

Kaiserstraat 25, begane grond 
2311 GN Leiden 
071 - 527 8011 
Contactformulier Frontoffice

Maandag 
Dinsdag 
Woensdag 
Donderdag 
Vrijdag

11.00-16.00 uur 
11.00-21.00 uur 
11.00-16.00 uur 
11.00-16.00 uur 
11.00-16.00 uur

 
Den Haag: Wijnhaven

Campus Den Haag 
Turfmarkt 99
2511 DP  Den Haag
Contactformulier Frontoffice

Dinsdag 
Donderdag  
11.00-16.00 uur 
11.00-16.00 uur

LUMC-Onderwijsservicepunt

Als LUMC-student is je eerste contactpunt met de organisatie het LUMC-Onderwijsservicepunt (OSP). Dit is het frontoffice van de verschillende onderwijsonderdelen van het Directoraat Onderwijs en Opleidingen (DOO) van het LUMC.

Direct een antwoord of doorverwijzing

Standaard vragen kunnen we direct beantwoorden aan de balie, telefoon of per e-mail. Gespecialiseerde vragen leggen we voor aan een collega met expertise over het betreffende onderwerp. Binnen maximaal drie werkdagen krijg je een antwoord. Alle vragen of problemen worden uiteraard vertrouwelijk in behandeling genomen.

Suggesties, opmerkingen of klachten

Heb je een suggestie, opmerking of klacht? Er zijn verschillende loketten waar je terechtkunt. Lees meer op de pagina facultaire klachtenregeling

Contactgegevens

Foyer Onderwijsgebouw (gebouw 3)
Bezoekadres: Hippocratespad 21, 2333 ZD Leiden
Postadres: Postbus 9600, 2300 RC Leiden, postzone V0-P
Tel: +31 (0)71 52 68 700
Heb je een vraag? Neem dan contact met ons op.

Openingstijden balie

Maandag t/m vrijdag: 08.30-16.45 uur 

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie