Universiteit Leiden

nl en

Ondersteuning

Je kunt bij diverse afdelingen binnen de universiteit terecht voor vragen, problemen en meldingen over storingen met betrekking tot je account, je LU-Card, de studentenwerkplekken en de verschillende ICT-diensten.

Voordat je contact opneemt bij één van deze afdelingen, is het raadzaam om eerst bij de mededelingen te kijken of er op dit moment incidenteel onderhoud aan systemen plaatsvindt.

Indien je melding maakt van een storing, ontvang je een meldingsnummer op jouw uMailadres. Wanneer je vragen over je melding hebt, vermeld dit nummer dan altijd, zodat de universiteit je sneller van dienst kan zijn.

Onderhoud & storingen

Onderhoud

Tijdens onderhoudswerkzaamheden kunnen sommige toepassingen niet of slecht bereikbaar zijn. Er zijn bepaalde tijden vastgesteld waarop er regulier onderhoud aan de systemen kan plaatsvinden. Dat is voor de meeste ICT-voorzieningen elke eerste maandagavond van de maand tussen 20.00 en 2.00 uur en elke eerste dinsdagochtend van de maand tussen 7.30 en 8.30 uur. Voor uSis is dit elke vrijdag tussen 17.00 en 18.00 uur.

Wanneer onderhoud langer duurt of als er verregaandere consequenties zijn voor studenten, dan wordt dit via een mededeling op de homepage gemeld.
Onderhoudskalender

Storingen

Actuele informatie over storingen

Probleem met je account of een ICT-dienst?

Heb je vragen over of een probleem met je account of een ICT-dienst en vindt er geen onderhoud plaats? Raadpleeg dan de studenten-FAQ. Vind je het antwoord op je vraag daar niet terug? Neem dan contact op met de betreffende afdeling, waarvan je hieronder de contactgegevens ziet. Voor inhoudelijke vragen over je opleiding ga je altijd naar je eigen onderwijsadministratie.

ULCN

Je studentenaccount is een ULCN-account. De meeste vragen over het ULCN-systeem worden beantwoord in het studenten-FAQ. Lukt het niet meer om in te loggen en heb je een nieuw wachtwoord nodig? Neem dan contact op met de Helpdesk.

LU-Card

De meeste vragen over de LU-Card worden beantwoord in het studenten-FAQ. Voor vragen kun je ook terecht bij één van de LU‑Card Steunpunten.

Blackboard

De meeste vragen die je over Blackboard hebt, worden beantwoord in het Blackboard-FAQ. Ook vind je op de inlogpagina van Blackboard een link naar diverse handleidingen. Voor andere vragen kun je terecht bij de Helpdesk.

uSis

Bekijk eerst de veelgestelde vragen over uSis. Vind je daar het antwoord op je vraag niet? Dan kun je voor inhoudelijke vragen terecht bij de onderwijsadminstratie van je opleiding. Overige vragen kun je stellen aan de Helpdesk.

Werkplekken

Heb je problemen met de studentenwerkplek waar je op werkt, dan kun je dit storingsformulier invullen. Voor vragen kun je ook terecht bij de Helpdesk

Wil je een bepaalde ICT-dienst aanvragen, gebruik daar dan dit aanvraagformulier voor.

Printen

Heb je problemen met een printer of printen met je LU-Card? Als je dit formulier invult, wordt er zo spoedig mogelijk contact met je opgenomen.

Storingen van printers kun je ook melden bij de Copy & Printshops of bij de UFB Servicedesk. Onthoud daarbij het machinenummer, omdat je dat moet aangeven bij de storingsmelding.

Centrale ondersteuning

De universiteit kent verschillende type ICT-ondersteuningen: de ISSC Helpdesk, de UFB Servicedesk en het LU-Card Steunpunt.

ISSC Helpdesk

Bij de ISSC Helpdesk kun je terecht met de meeste vragen die te maken hebben met je account, de studentenwerkplekken en andere ICT-diensten. Er is een centrale ISSC Helpdesk die je kunt bereiken via:
071 – 527 8888
helpdesk@issc.leidenuniv.nl

Je kunt ook een decentrale helpdeskbalie bezoeken (zie hieronder en de facultaire tab). Indien zij je niet kunnen helpen, zullen ze je doorverwijzen naar de juiste afdeling.

UFB Servicedesk

De UFB Servicedesk is het centrale meldpunt voor zaken als storingen aan een automaat, informatie over zalen, vragen over de schoonmaak, sleuteluitgifte of kleine gebreken aan het gebouw. Kortom, hier kun je terecht voor alles wat met de gebouwen en lesruimtes te maken heeft. Daarnaast moet je bij het UFB zijn voor (problemen met) printen en kopiëren met je LU-Card.

Bezoek de lokale UFB Servicedesks (zie hieronder en de facultaire tab) of neem contact op met het UFB via:
071 – 527 3169 / 3020
info@ufb.leidenuniv.nl

LU-Card Steunpunt

De LU-Card Steunpunten (zie hieronder en de facultaire tab) kunnen je helpen met alle zaken die gaan over je LU-Card. Vermeld altijd je accountnaam als je contact opneemt, dat kan via:
071 - 527 1212
lu-card@leidenuniv.nl

Ga je liever naar een balie toe, dan kun je terecht bij het LU-Card Steunpunt van jouw faculteit.

Lokale ondersteuning

Voor lokale ondersteuning kun je de balie van je faculteit bezoeken (zie de facultaire tab) of naar een van onderstaande balies gaan.

Studentencentrum Plexus 

Kaiserstraat 25
2311 GN Leiden

Frontoffice Studentenzaken

Begane grond
Maandag, woensdag en vrijdag 9.00-17.00 uur, dinsdag en donderdag 9.00-21.00 uur
071 – 527 8011 of contactformulier Front Office

LU-Card Steunpunt

Begane grond
Maandag, woensdag en vrijdag 9:00 - 17:00 uur, dinsdag en donderdag 9:00 - 21:00 uur
Je kunt hier terecht voor: een gratis foto; het aanvragen, activeren en blokkeren van je LU-Card en het afhalen van  LU-Cards voor studenten met een buitenlands correspondentieadres.
071 - 527 1212

Universiteitsbibliotheek

Witte Singel 27 
2311 BG Leiden 

Receptie

Begane grond
Maandag t/m vrijdag 8.30-24.00 uur, zaterdag en zondag 10.00-23.00 uur
071 – 527 2800 of contactformulier UBL

LU-Card Steunpunt

Begane grond
Maandag t/m vrijdag 8.30-18.00 uur, zaterdag en zondag 10.00-22.00 uur
Alumni en HOVO-studenten kunnen hier terecht voor: een gratis foto; en het aanvragen, verkrijgen, activeren en blokkeren van je LU-Card.
071 – 527 2814

Lokale ondersteuning

Gorlaeus Laboratoria

Einsteinweg 55
2333 CC Leiden

ISSC Helpdesk
Kamer L103 
Maandag t/m vrijdag 9.00-12.00 uur en 13.30-16.30 uur
071 – 527 8888 of helpdesk@issc.leidenuniv.nl

UFB Servicedesk
Kamer B108 (naast de receptie)
Maandag t/m vrijdag 9.00-17.00 uur
071 – 527 6400 of servicedesk@science.leidenuniv.nl

LU-Card Steunpunt 
Kamer B109 (naast de receptie)
Maandag t/m vrijdag 8.00-10.00 uur, 10.30-12.30 uur en 13.30-15.30 uur
Je kunt hier terecht voor: een gratis foto; het aanvragen, activeren en blokkeren van een LU-Card.
071 - 527 6400

Sylvius Laboratoria

Sylviusweg 72
2333 BE Leiden

LU-Card Steunpunt
Kamer 1.5.19 (1e verdieping)
Dinsdag en donderdag 9.00-12.00 uur
Maandag t/m vrijdag 8.00-10.00 uur, 10.30-12.30 uur en 13.30-15.30 uur
Je kunt hier terecht voor: het aanvragen, activeren en blokkeren van een LU-Card