Week van de Klassieken

donderdag 23 maart 2023 - zondag 2 april 2023
Verschillende locaties

De zestiende Week van de Klassieken (23 maart t/m 2 april 2023) heeft als thema Revolutie en de oudheid. De revoluties variëren van drastische omwentelingen in de oudheid zelf (van politieke, sociale, economische, culturele of intellectuele aard) tot revoluties in ons eigen denken over de oudheid.

Alle lezingen, studiemiddagen en workshops in het Rijksmuseum van Oudheden zijn gratis te bezoeken, tenzij anders aangegeven. Als vanouds wordt het startschot voor de Week van de Klassieken gegeven in het Rijksmuseum van Oudheden, met o.a. de openingslezing en de Ken-uw-Klassieken Pubquiz op donderdag 23 maart.

Een aantal activiteiten, waar onderzoekers en studenten van de Universiteit Leiden aan bijdragen, uitgelicht,:

Bekijk het programma