Filmavond

2311 BG Leiden
Zaal
Vos Cinema UB

Veel romans spelen zich af in Leiden, waar ook veel auteurs woonden of werkten. Maar welk ‘Leids’ boek is het best verfilmd? In april kunnen studenten en stafleden via stemmen op hun favoriete film. De film met de meeste stemmen wordt vertoond in de UBL-Filmzaal.

Leiden vervult een bijzondere rol in de Nederlandse literatuur: als setting voor verhalen én als werk- en woonplaats voor toonaangevende literatoren. In april besteedt de UBL daarom extra aandacht aan de link tussen Leiden en literatuur.

Lees bijvoorbeeld rustig een boek in onze nieuwe leeshoek, luister tijdens de lunch naar bijzondere Leidse verhalen of wandel mee langs Leidse literaire locaties. Kijk hier voor meer informatie over Literair Leiden activiteiten.

Welke Leidse boekverfilming is het best geslaagd? Lever nu het stemformulier in en meld je vóór 24 april aan voor de vertoning van de winnende film in de UBL-Filmzaal!

Stem nu en meld je aan voor de filmavond.

Stem nu!