Stadswandeling

2311 BG Leiden
Zaal
Start: leeshoek in de Noordhal van de UB

Waar woonde Boudewijn Büch, waar belandde Karel van het Reve met auto en al in de gracht en waar speelt het eerste deel van Harry Mulisch’ Ontdekking van de Hemel? Ontdek het tijdens deze wandeling langs pleisterplaatsen van literair Leiden.

Leiden vervult een bijzondere rol in de Nederlandse literatuur: als setting voor verhalen én als werk- en woonplaats voor toonaangevende literatoren. In april besteedt de UBL daarom extra aandacht aan de link tussen Leiden en literatuur.

Zo richt de UBL een nieuwe, knusse leeshoek in waar bezoekers kunnen grasduinen, boeken kunnen lezen én lenen. Daarnaast organiseert de UBL een Lunch(voor)lezing, een stadswandeling en een filmvertoning

Aanmelden kan vóór 19 april via dit formulier.

Aanmelden

Tijdens de stadswandeling, die ongeveer een uur duurt, leidt UBL-medewerker Bart van der Steen je rond door literair Leiden, toont de woon- en werkplaatsen van Leidse schrijvers en onverwachte plaatsen die de setting vormden voor cruciale scènes uit literaire meesterwerken.

Meer informatie over de themamaand en het programma vind je via de link aan de rechterkant.