Studentenwelzijn

dinsdag 10 oktober 2023
Divers, zie programma

Mental Health Day

Op 10 oktober 2023 is het wereldwijd Mental Health Day. Deze dag staat in het teken van bewustwording en voorlichting rondom geestelijke gezondheid. De Universiteit Leiden doet mee met een aantal activiteiten. Bekijk het programma hieronder.

Natuurlijk kun je ook de rest van het jaar bij ons terecht voor hulp bij je welzijn. Op de website Studentenwelzijn vind je een overzicht van activiteiten op het gebied van welzijn en waar je terechtkunt voor hulp.

Programma

Wandelen in de natuur ontspant, maakt creatief en gelukkig. Het geeft je een boost. Krijg jij al zin in de Nature Walk? De wandeling wordt georganiseerd door Nature Academy en heeft als doel om de connectie te hervinden met jezelf, medestudenten en de natuur. Je zal in stilte genieten van de natuur en aan de hand van vragen het gesprek met anderen aangaan.

Er wordt zowel in Leiden als in Den Haag een wandeling georganiseerd. In Den Haag wandelen we door het 'Haagse Bos' en in Leiden vindt de wandeling plaats in het 'Polderpark Cronesteyn'. De wandeling duurt c. 2 uur. De voertaal van deze activiteit is Engels.

Aanmelden is noodzakelijk.

Meld je hier aan voor de Nature Walk

In Den Haag (Spaanse trappen, Wijnhaven) en Leiden (Living room, KOG) wordt vandaag doorlopend de documentaire ‘Nola’ vertoond. Nola gaat over Daniëlle (24) en haar psychosociale hulphond in opleiding. Deze documentaire geeft een bijzonder en intiem inkijkje in het wat leven met een angststoornis inhoudt en laat zien wat een psychosociale hulphond kan betekenen wanneer de GGZ nauwelijks uitkomst biedt. De documentaire is Engels ondertiteld en duurt 20 minuten. Regie: Eva Krol.

In de Popcorners en op andere locaties vind je vandaag zogenaamde kletskaartjes. Spreek een medestudent aan en gebruik een van de vragen op het kaartje om een gesprek over mentaal welzijn te openen.

Ontdek drie hacks waarmee je thuis aan je mentale gezondheid kan werken.