Evenement

Oude Singel 32
2312RA Leiden

Wat is Lakenhal Laat?

Je weekend begint in het museum! Kom elke tweede vrijdag van de maand tussen je werk en de kroeg naar Museum De Lakenhal voor een flinke dosis inspiratie en kennis. Doe mee aan een verdiepend programma vol lezingen, workshops, performances, en meer. Zien we je daar?

Strijden Ga Ik: Surinaamse Studenten Unie X Afro Student Association

Datum: Vrijdag 9 februari van 19.00 tot 22.00 uur

Op vrijdag 9 februari is het weer tijd voor Lakenhal Laat! Maak deze editie kennis met het bijzondere verhaal van de Surinaamse Studenten Unie én met studenten van de Afro Student Association. Tijdens deze avond duiken we dieper in de geschiedenis en de parallellen met nu. Hoe ziet deze emancipatiestrijd er tegenwoordig uit onder studenten op de Leidse universiteit? Wat wordt er geagendeerd en op welke manier? Wat is er veranderd?

Samenwerking met Afro Student Association

Ervaar een avond vol spoken word, dansperformances, workshops en korte rondleidingen door de tentoonstelling Strijden ga ik - Anton de Kom en de Surinaamse Studenten Unie. Het programma is samengesteld in samenwerking met de Afro Student Association, een studentennetwerk dat zich hardmaakt voor een inclusieve universiteit.

Talk

Paul Day, reünist van de Surinaamse Studenten Unie, en Levi Ommen, oud-voorzitter van de Afro Student Association, gaan onder leiding van Mitchell Esajas van The Black Archives met elkaar in gesprek over de emancipatiestrijd onder studenten toen en nu. Welke middelen gebruikte de Surinaamse Studenten Unie? En zijn er verschillen met hoe de Afro Student Association deze onderwerpen op de agenda zet?

In Samenwerking Met

Afro Student Association, Diversity & Inclusion Expertisebureau, Universiteit Leiden, Mitchell Esajas, Paul Day en Levi Ommen

• Datum: vrijdag 9 februari
  • Tijd: 19.00 tot 22.00 uur
  • Prijs: €10 regulier of €7,50 met Museumkaart, studententasje of andere kortingspassen
  • Let op: voor sommige programmaonderdelen is een beperkt aantal plaatsen - meld je dus op tijd om verzekerd te zijn van een plekje

Koop je tickets!

Bestel je tickets online of aan de kassa op de avond zelf (op = op).

Bestel je tickets

Tijdens Lakenhal Laat is een gedeelte van het museum geopend. Voor sommige programma-onderdelen is het aantal deelnemers beperkt. Wijzigingen in het programma onder voorbehoud.