Cursus

DisGover
Zielhorsterweg 81
3813 ZX Amersfoort

Op 13 maart stellen DisGover en We Care to Disgover in de middag hun deuren open voor studenten met een ambitie om na hun afstuderen de overheid of zorg te vernieuwen. De traineeorganisaties nemen je deze middag mee in actuele en complexe maatschappelijke vraagstukken en jullie gaan daarmee aan de slag. De middag begint met een rondleiding, vervolgens is er een presentatie over de twee traineetrajecten. Daarna ervaar je hoe het is om als trainee aan de slag te gaan met een DisGover verandermanagement- en We Care to Disgover zorg-vraagstuk. De middag wordt afgesloten met een borrel waar studenten vragen kunnen stellen aan huidige trainees van beide organisaties.

Voor wie is het traineeship?
De traineeorganisatie van DisGover is voor jonge WO-opgeleide mensen met een ambitie voor een carrière bij de overheid, als ambtenaar van de toekomst. Sinds een paar jaar is ook het dochterbedrijf We Care to Disgover opgericht. Het traineeship We Care to DisGover leidt in 2 jaar tijd jonge WO afgestudeerden op tot zorgvernieuwer van de toekomst.

Wat doe je als trainee?
Als DisGover of We Care to Disgover trainee werk je wekelijks van maandag tot donderdag bij een overheidsorganisatie. Dit kan bijvoorbeeld een gemeente, provincie of ministerie zijn, een veiligheidsregio, de VNG of het Interprovinciaal Overleg. De opdrachten bevinden zich altijd op het snijvlak tussen proces, mens en een actueel maatschappelijk vraagstuk. Verandermanagement staat tijdens het traineeship centraal. Elke vrijdag volg je een opleiding bij ons door middel van Action Learning projecten, kennis-sessies of workshops. Gedurende het volledige traineeship begeleidt DisGover of We Care to Disgover je op inhoud, competenties en persoonlijke drijfveren.

Waarom een traineeship?
Het is afwisselend en goed voor je persoonlijke ontwikkeling; je werkt vier dagen per week aan een opdracht en één dag per week besteed je aan een opleiding. Na het traineeship heb je relevante werkervaring opgedaan om aan de slag te gaan als ambtenaar of zorgvernieuwer van de toekomst. Je leert in twee jaar tijd verschillende organisaties kennen. Je krijgt antwoord op vragen als: wat kan ik? Wat wil ik? En wat past bij mij?