Cursus | Career Week

8-11 april Career Days 2024

maandag 8 april 2024 - donderdag 11 april 2024
Toelichting
De Career Days zijn bedoeld voor alle huidige studenten en jonge alumni van Universiteit Leiden.
Op locatie

Hoe bereid je je voor op de volgende stap in je (studie)loopbaan? De Career Services van de Universiteit Leiden zijn er om je te helpen! Tijdens de Leiden University Career Days bieden we interessante workshops en evenementen om je klaar te stomen voor die volgende stap.

De Career Days zijn bedoeld voor alle huidige studenten en jonge alumni van Universiteit Leiden en bestaan uit universiteitsbrede en facultaire onderdelen.

8 april - Universiteitsbrede middag

De Oude Sterrewacht in Leiden is in de middag van 8 april het decor om jouw loopbaan een boost te geven. Begeleid door een lekker kopje koffie van The Bar Company start je de middag van 12.00 – 12.30. Daarna kun je aan één of meerdere rondes workshops meedoen en gebruik maken van de services in de lounge waar professionele CV en LinkedIn-checkers en een fotograaf voor je klaar staan. Kosten voor deze middag zijn 3 EURO. Schrijf je snel in, er is een beperkt aantal plekken beschikbaar.

Workshops 8 april - Ronde 1: 12.30 - 14.00 uur

Voor de inhoud van deze workshop zie de Engelstalige pagina.

Meer informatie op de Engelstalige pagina.

Workshops 8 april - Ronde 2: 14.00 - 15.30 uur

Hoe lees je een vacature? Wat staat er tussen de regels in? En hoe speel jij daaropin in je sollicitatiebrief? Na deze workshop weet je nog beter hoe je een vacature kan interpreteren en hoe deze te koppelen aan jouw kwaliteiten voor je sollicitatiebrief. Graag verwelkomen we je op maandag 8 april!

Voor de inhoud van deze workshop zie de Engelstalige pagina.

Workshops 8 april - Ronde 3: 15.30 - 17.00 uur

Voor de inhoud van deze workshop zie de Engelstalige pagina.

Deze workshop is bedoeld voor studenten en recent afgestudeerden die zich willen voorbereiden op het voeren van een sollicitatiegesprek.
Hoe bereid je je goed voor op een sollicitatiegesprek? Wat voor (lastige) vragen kun je verwachten? Hoe formuleer je goede antwoorden? Hoe kun je jezelf goed verkopen en onderscheiden van andere sollicitanten? Krijg antwoord op deze vragen en oefen interactief met medestudenten!

Het oefenen van een sollicitatiegesprek maakt onderdeel uit van deze workshop. Neem daarvoor ook een vacature mee die jij interessant vindt of waarop je eerder al eens gesolliciteerd hebt.

8 april - CV/LinkedIn-check – 12.00 – 17.00 uur

Laat je CV en/of Linkedin profiel checken door experts! Voor studenten ingeschreven aan de Universiteit Leiden en alumni tot 1 jaar na afstuderen. Locatie: Meridiaan Lounge, Oude Sterrewacht, Sterrewachtlaan 11 in Leiden.

8 april - Fotograaf (CV/Linkedin) - 12.00 - 17.00 uur

Laat je foto nemen door een professionele fotograaf. Deze foto kun je gebruiken voor je CV en/of Linkedin profiel. Voor studenten ingeschreven aan de Universiteit Leiden en alumni tot 1 jaar na afstuderen. Locatie: Meridiaan Lounge, Oude Sterrewacht, Sterrewachtlaan 11 in Leiden.

9 april

Deze dag geen fysieke activiteit. Dompel je onder in alle beschikbare digitale inspiratie! Volg Career Services op Instagram, bekijk de Career Zone voor eerder opgenomen webinars en inspirerende loopbaanverhalen.

10 - 11 april - Faculteitsprogramma

Op 10 en 11 april hebben  alle faculteiten de mogelijkheid om een aanvullend programma te organiseren. Nieuwsgierig wat jouw faculteit heeft georganiseerd? Neem een kijkje op de onderstaande webpagina's.

Geesteswetenschappen – Campus The Hague Career Event – 10 april

Geesteswetenschappen – Humanities Career Event 2024 – 10 april

Woensdag 10 april is het zover, hét moment om je te oriënteren op je toekomst tijdens het Humanities Career Event in Leiden. Het belooft een inspirerende middag te worden met verschillende workshops en presentaties.

Humanities Career Event 2024

Geneeskunde / LUMC – Career College ‘Working in data science' – 11 april, 15:15-17:15 hrs.

More information

Governance and Global Affairs – Campus The Hague Career Event – 10 april

Rechtsgeleerdheid - Career Café Rechtsgeleerdheid: Bedrijfsjuristen

Ben je geïnteresseerd in een carrière als bedrijfsjurist, maar weet je niet zeker welke richting je op wilt? Wil je meer ontdekken over de uiteenlopende mogelijkheden binnen het bedrijfsleven en in een ontspannen sfeer netwerken met professionals? Dan is het Career Café voor bedrijfsjuristen de perfecte gelegenheid voor jou!

Meer informatie en aanmelding

Sociale wetenschappen - Campus The Hague Career Event – 10 april

Campus The Hague Career Event 2024: Banenmarkt

Wiskunde en Natuurwetenschappen – Career College ‘Working in data science – 11 april, 15:15 - 17:15 hrs.

More information