Sociaal

Kom met korting naar de satirische voorstelling RECHT (11 maart)

21 februari 2023

Over RECHT

RECHT is scherp muziektheater vol mansplaining en paaldans door Veenfabriek. In een chique nachtclub buigen twee ‘mannen met macht’ zich over de kleine lettertjes van het internationaal recht en kijken te diep in het glas. Zelfs hier gaat hun werk door.

De Universele Verklaring van de Rechten van de Mens bestaat 75 jaar en er moet een speech geschreven worden. Maar eerst hebben we het nog even over staatsimmuniteit en herstelbetalingen. Over de sollicitatiegesprekken van vanmiddag en over het belang van het maatschappelijk debat. Waarom is alles zo verdomd oneerlijk?

RECHT is geschreven en geregisseerd door Joeri Vos. Voor zijn voorstellingen doet hij uitvoerig onderzoek. In aanloop naar RECHT woonde Vos zaken van het Internationaal Strafhof in Den Haag bij en ging in gesprek met advocaten, rechters en officieren van justitie. Hij vroeg hen naar de praktische gang van zaken, maar ook naar hun idealisme, frustraties en smeuïge verhalen over de feestjes na werktijd.

Meer informatie is te vinden op de website van de Veenfabriek.

Tickets

Tickets zijn verkrijgbaar op de website van Theater Ins Blau voor €10 met de studentenkortingscode: StudRECHT