ConSIMium 18-19 april 2024

24 augustus 2023

ConSIMium 18-19 april 2024

Gezocht: deelnemer aan simulatie Raad van Ministers EU

Beste derdejaarsstudenten van de opleiding Politicologie/Internationale Politiek,

De Europese Unie organiseert op 18-19 April 2024 een simulatie over de werking van de Raad van Ministers: ConSIMium. Elke lidstaat mag studenten afvaardigen om hieraan deel te nemen. De Universiteit Leiden mag 1 student selecteren om van deze mooie en leerzame kans gebruik te maken.

Het Instituut Politieke Wetenschap zal medio September één kandidaat (en reservekandidaat) uit het derde jaar van de bachelor (in academiejaar 2023-2024) voordragen aan de Universiteit. Geselecteerde studenten moeten aan de voorwaarden voldoen die onderaan de Engelse versie van dit bericht zijn toegevoegd om aan de simulatie deel te nemen. Er wordt specifiek gekeken naar studiesucces en interesse in en kennis van besluitvorming op EU-niveau.

Aanmelddeadline: 11 september 2023

De simulatie in april 2024 vindt plaats in Brussel. Reis- en verblijfkosten worden vergoed door de EU. Er wordt van studenten ook verwacht dat zij deelnemen aan voorafgaande trainingssessie georganiseerd door de Nationale Coördinator (Universiteit van Maastricht). Om je kandidaat te stellen, vul je het Engelstalige aanmeldformulier in vóór 11 september 2023, 17:00 uur. Er zal gevraagd worden om je cv (inclusief nationaliteit), cijferlijst en een motivatiebrief (max 2 pagina’s) toe te voegen.

De selectie wordt gedaan door de Onderwijsdirecteur van het bachelorprogramma (Dr. Leila Demarest) samen met de Onderwijsdirecteur van het masterprogramma (Dr. Matthew di Giuseppe). Met vragen kun je je wenden tot Dr. Leila Demarest.