Onderwijs, Sociaal

Geef je op voor het Una Europa Student Congres 2023 in Helsinki

17 augustus 2023

De Universiteit Leiden is aangesloten bij Una Europa, een alliantie van elf internationale Europese universiteiten. Wil jij hier een bijdrage aan leveren en meehelpen om de Una Europa-gemeenschap binnen onze universiteit te vergrioten? Dan is dit je kans.

Onze universiteit selecteert en financiert drie bachelor- of masterstudenten om deel te nemen aan het vierde Una Europa Studentencongres in Helsinki van 14 tot 17 november 2023. Als je wordt geselecteerd voor dit studentencongres, duik je in het onderwerp storytelling en leer je hoe je verhalen kunt inzetten om sterke en inclusieve gemeenschappen te bouwen. Je doet dit natuurlijk niet alleen; studenten van alle Una Europa partneruniversiteiten komen naar Finland. De voertaal van het congres is Engels.

Redenen om deel te nemen

Na het congres houd je de Una Europa-spirit gaande en help je het Una Europa team door een student taskforce op te starten aan de Universiteit Leiden. Twijfel je nog? Hier zijn drie redenen om mee te doen.

1. Je neemt deel aan levendige discussies. We zullen collectief nadenken over wat het betekent om in Europa te wonen en Europeaan te zijn, en over hoe iedereen kan deelnemen en deel kan uitmaken van ons gezamenlijke verhaal, ongeacht nationaliteit en geboorteplaats.
  2. Jouw netwerk groeit. Op het congres kom je in contact met andere Una Europa-studenten uit Berlijn, Bologna, Dublin, Edinburgh, Helsinki, Kraków, Leuven, Madrid, Parijs en Zürich.
  3. Je doet waardevolle ervaringen op. Jouw stem beïnvloedt het werk van Una Europa en helpt ons om meer inclusieve en open gemeenschappen te creëren voor alle studenten en medewerkers van universiteiten.

Als je wordt geselecteerd, worden je reis- en verblijfkosten vergoed door de Universiteit Leiden. Waar wacht je nog op? Meld je vóór 22 september 2023 aan.

Contact

Heb je nog vragen? We helpen je graag. Het Una Europa-team van de Universiteit Leiden is bereikbaar via de mail. Ben je benieuwd hoe een Una Europa Student Congress eruit ziet? Bekijk deze reportages van het online congres uit 2021 en 2022 congres in Polen.