Start collegejaar: oriëntatieweken en openingsceremonie

17 augustus 2023

Het nieuwe academische jaar staat voor de deur en de Universiteit Leiden verwelkomt studenten met een aantal oriëntatieactiviteiten. Deze activiteiten zijn een geweldige manier voor nieuwe studenten om de universiteit, je medestudenten en in sommige gevallen een nieuw land te leren kennen.

Oriëntatieweken

• El CID: 14-18 augustus 2023
    Dit is de introductieweek voor nieuwe Nederlandstalige studenten van de Universiteit Leiden en Hogeschool Leiden die voornamelijk in Leiden gaan studeren. Evenementen en activiteiten zijn in het Nederlands.
  • HOPweek (Haags Oriëntatie Programma): 21-25 augustus 2023
    De HOP is de oriëntatieweek voor nieuwe Nederlandse en internationale studenten van de Universiteit Leiden die voornamelijk in Den Haag gaan studeren. Evenementen en activiteiten zijn in het Engels.
  • OWL (OriëntatieWeek Leiden): 28 augustus-1 september 2023
    De OWL is de oriëntatieweek voor nieuwe internationale studenten van de Universiteit Leiden die voornamelijk in Leiden gaan studeren. Evenementen en activiteiten zijn in het Engels.

Openingsceremonie

Opening van het academisch jaar: 4 september 2023
De Universiteit Leiden viert de start van het nieuwe academisch jaar 2023-2024 met de traditionele openingsceremonie in de Pieterskerk in Leiden. Het thema van de opening van het academisch jaar is dit jaar duurzaamheid.

Activiteiten van faculteiten en opleidingen

Wil je, als nieuwe student, meer weten over activiteiten en voorbereidingen op je studie? Bezoek dan de pagina Welkom bij de Universiteit Leiden op de studentenwebsite. Zorg ervoor dat je je opleiding selecteert als je de site voor het eerst bezoekt.