Sociaal

Deel en doe mee aan de campagne sociale veiligheid in de online leeromgeving!

14 september 2023

De manier waarop we met elkaar omgaan is bepalend voor het plezier en het gevoel van veiligheid van jezelf en anderen tijdens je studententijd. En het is daarmee ook van invloed op de studieresultaten van jou en anderen.

Tijdens je studie maak je gebruik van verschillende online omgevingen, zoals WhatsAppgroepen van je opleiding of studievereniging, Kaltura, Brightspace en MS Teams. Deze omgevingen maken deel uit van je leeromgeving. Wees je hiervan bewust en kies voor een constructieve bijdrage passend bij een academische leeromgeving. Samen dragen we zorg voor een fijne, veilige leeromgeving voor iedereen binnen de Universiteit Leiden.

Do!

Om hier aandacht voor te vragen is in samenspraak met studentvertegenwoordigers een campagne ontwikkeld waarin een aantal Do’s! zijn opgesteld. Do’s om even bij stil te staan als je je als student of medewerker in een online studieomgeving begeeft. De Do’s zijn geen rocket science, maar misschien sta je er in online omgevingen die je privé gebruikt misschien minder bij stil.

Deel de Do’s en illustratie in jouw online omgevingen

Beheer jij een WhatsAppgroep gelieerd aan jouw studie, modereer je een chatgroep of Teams-omgeving? Doe mee en download de toolkit. Hierin vind je de Do’s, afbeeldingen voor de campagne en een PowerPoint-slide. Fijn als jij de Do’s en het campagnebeeld deelt met je medestudenten in jouw online omgevingen. Bedankt voor jouw bijdrage aan een sociaal veilige leeromgeving!