Bibliotheek

Abonnement Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde stopt

9 oktober 2023

Het bestuur van het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde (NTvG) heeft besloten vanaf 1 januari 2024 geen instellingsabonnementen meer aan te bieden.

Dit betekent dat per 1 januari de toegang tot www.ntvg.nl voor het LUMC wordt stopgezet.

Reden voor stopzetten zijn de teruggelopen inkomsten, voornamelijk veroorzaakt doordat veel artsen het blad via de eigen instelling lezen en hun individuele abonnement hebben stopgezet. Het NTvG heeft de u niversiteiten en UMC's een aanbod gedaan voor voortzetting van institutionele toegang, maar de hieraan verbonden kosten zijn dusdanig hoog dat deze voor de instellingen onbetaalbaar zijn.

Wilt u toegang tot de content van het NTvG? Neem dan een persoonlijk abonnement via Abonneren | NTvG.