Gezocht: studenten voor videoseries Universiteit Leiden

23 november 2023

De Universiteit Leiden gaat nieuwe videoseries produceren om in te zetten in de voorlichting aan studiekiezers.

In elke video staat de student centraal. We willen zoveel mogelijk (master- en bachelor-)studenten van verschillende opleidingen het woord geven in deze videoseries. We zijn dus op zoek naar zowel Nederlandse als internationale studenten die het leuk vinden om voor de camera te staan en hun verhaal te delen.

Welke series gaan we nog maken?

• Als ik later groot ben (opname op 12 en 13 december): studenten vertellen over hun dromen van vroeger (wat wou je als kind worden), hoe ze hun keuze voor een bepaalde studie hebben gemaakt (hoe makkelijk of moeilijk ging dat) en wat hun huidige ambities nu zijn om na hun studie te gaan doen (nog steeds dezelfde droom als vroeger of nu andere toekomstbeelden) en wat ze tijdens hun studie hebben gedaan om die droom te realiseren.
  • Kopzorgen (opname op 14 en 15 december): de kranten staan van vol maatschappelijke problemen (klimaatverandering, oorlogen en conflicten, de invloed van social media, ongelijkheid, problemen met mentale gezondheid). Hoe komt dit terug in je studie, welke vakken of projecten krijg je er over, en hoe kun je nu als student of straks als afgestudeerde een bijdrage leveren aan de oplossingen voor deze problemen.

Goed om te weten: voor sommige video-opnames hoef je niet op alle genoemde data aanwezig te zijn: soms is het maar een dagdeel of een paar uurtjes. De exacte indeling en tijden, daarover nemen we met de studenten die mee willen werken contact later op!

Uiteraard krijg je een kleine beloning/financiële compensatie voor de uren die je gaat werken en bijdragen aan het maken van deze video’s!

Voor nu zoeken we vooral zoveel mogelijk studenten die een hoofdrol willen spelen in een van de videoseries! Lijkt het jou leuk om mee te werken? Wie weet speel jij straks de hoofdrol in één van de series!

Meld je nu aan!

Wil jij in één van onze nieuwe YouTube video’s verschijnen? Vul het formulier in, dan nemen we snel contact met je op!

Vul het formulier in