Onderwijs

Ontdek de wereld van duurzaamheidsvraagstukken: collegeserie Duurzaamheid & Recht

24 oktober 2023

Gedurende zes weken behandelen we een scala aan boeiende duurzaamheidsvraagstukken. Elke week delen twee experts, een uit de rechtenfaculteit en een uit de (rechts)praktijk, hun kennis over specifieke onderwerpen binnen hun vakgebied.

Wie: we beginnen met Jelle But, docent/onderzoeker bij Staats- en Bestuursrecht, en Willem Jebbink, advocaat van Extinction Rebellion.

Onderwerpen:

· Demonstratierecht en Extinction Rebellion

· Fiscale subsidies voor de fossiele industrie

· Energietransitie in de EU

· Klimaatzaak bij het Internationaal Gerechtshof

· Duurzaamheid in de financiële sector

· PFAS en massaclaims

Wanneer: De zesdelige collegeserie vindt wekelijks fysiek plaats van 17:15 tot 19:00 uur op maandagavonden, van 6 november tot en met 11 december 2023.

Waar: KOG, zaal A002.

Aanmelden:

Deze collegeserie is een extracurriculair vak en kan worden afgesloten met een certificaat. Schrijf je in via uSis bij ‘Collegeserie Duurzaamheid en Recht’, activiteitennummer 24727. Je wordt automatisch ingeschreven op Brightspace, waar je meer informatie zult ontvangen. Studenten die vijf van de zes colleges bijwonen en een blog indienen, ontvangen een certificaat. De beste blog wordt gepubliceerd op de Leiden Law Blog, zie de interessante blogs van vorige jaren. Je kunt ook afzonderlijke colleges bijwonen. Wil je een specifiek college volgen? Meld je dan aan via deze link.