Vacature: Schrijfcoach Writing Lab - FGW (Locatie: Leiden en Den Haag)

17 november 2023

Het Writing Lab

Bij het Writing Lab van de Universiteit Leiden kunnen studenten van de Faculteit Geesteswetenschappen in Leiden en Den Haag terecht voor workshops en gratis individuele coaching bij academische schrijfopdrachten. Kom jij ons team van schrijfcoaches versterken? Solliciteer dan nu!

Wat ga je doen?

Als schrijfcoach van het Writing Lab ondersteun je studenten in een-op-een gesprekken bij alle fasen van het schrijfproces: van het plannen, opstellen van onderzoeksvragen of het maken van een outline tot het verbeteren van de structuur, samenhang, argumentatie en/of stijl van een tekst. Ook geef je workshops over academisch schrijven en help je mee bij algemene PR-activiteiten van het Writing Lab.

Taken

• Individuele coaching van bachelor-, master- en premasterstudenten bij hun academische schrijfopdrachten.
  • Workshops geven over academisch schrijven.
  • Deelname aan PR-activiteiten van het Writing Lab (collegepraatjes geven, social media bijhouden, folders verspreiden e.d.).
  • Meehelpen met het ontwikkelen van hand-outs en workshopmateriaal, het bedenken van evenementen, onderzoekjes uitvoeren e.d.
  • Deelname aan intervisies met het team.

Jouw eigenschappen

• Je bent student bij één van de opleidingen van de Faculteit Geesteswetenschappen van de Universiteit Leiden.
  • Je kunt minimaal een jaar bij het Writing Lab werken.
  • Je bent gemiddeld één dag (of twee dagdelen) per week beschikbaar.
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden.
  • Je hebt affiniteit met het begeleiden van anderen (en liefst ook enige ervaring hiermee).
  • Je wilt je graag als schrijfcoach ontwikkelen.
  • Je hebt affiniteit met schrijven/het schrijfproces.
  • Je bent bereid om nauwkeurig je agenda, gespreksplanning en -verslaglegging bij te houden.
  • Je hebt een goede beheersing van het Nederlands en Engels.

Wij bieden

• Een aanstelling van 0.2 fte (7,6 uur per week) als student-assistent
  • Een uitgebreide training van vier bijeenkomsten om je goed voor te bereiden op je werk als schrijfcoach.
  • Intensieve begeleiding in het eerste jaar.
  • Regelmatige (inhoudelijke) intervisies.
  • Een energiek, leergierig en gezellig team.

Solliciteren

Ben je enthousiast geworden? Solliciteer dan uiterlijk 6 december door je motivatie en CV te sturen naar Stéphanie Kraakman (writinglab@hum.leidenuniv.nl). De sollicitatiegesprekken staan in de week van 11 december gepland. Wil je eerst meer over het schrijfcentrum lezen? Kijk dan op onze website www.writinglableiden.nl.