Sociaal, Organisatie

Vanaf 15 november: Vaarwel wegwerpbekers, hallo BillieCup!

10 november 2023

Duurzaam nieuws! Universiteit Leiden zet een nieuwe stap voor een groenere campus: om een steentje bij te dragen aan een afvalvrije wereld, worden vanaf 15 november geen wegwerpbekers meer aangeboden bij de warme drankenautomaten. In de universitaire restaurants en cafés, werden al eerder geen wegwerpbekers meer aangeboden. Zo circuleren er steeds minder wegwerpbekers op de campus.

Heb je geen eigen beker bij je? Geen zorgen en ga voor een Billie Cup, een stijlvolle en duurzame oplossing. De Billie Cup werkt op basis van een statiegeldsysteem en is verkrijgbaar bij ieder restaurant, café en de School Supply automaten.

Hoe werkt het?

Het werkt als volgt:

1. Betaal 1 euro statiegeld voor een Billie Cup.
  2. Geniet  de hele dag van je warme dranken.
  3. Als je naar huis gaat, lever je je gebruikte Billie Cup in bij een van onze restaurants of cafés. Je krijgt dan een Billie Munt waarmee je de volgende keer een schone beker kunt ophalen, of waarmee je bij inleveren een euro korting krijgt op je bestelling. Let op: maximaal één munt inleveren per bestelling.

Mocht het restaurant of café al gesloten zijn, kun je je Billie Cup ook bij de receptie omwisselen voor een Billie Munt.

Dankzij jullie inzet, kunnen we jaarlijks zo’n 800.000 wegwerpbekers besparen.

Samen maken we een verschil!