Vacature: Stagiair Programmering bij Dakota

5 december 2023

Wie zijn wij?

Theater en Filmhuis Dakota is het cultuuranker van Escamp. Een plek waar kunst encultuur van en voor iedereen is en verbinding centraal staat. Een bruisende plekwaar elke dag iets te doen is. Je kan bij ons kijken naar theater en films, maarbijvoorbeeld ook zelf aan de slag in onze Artlabs Beeldend, Dans en Theater.
Theater en Filmhuis Dakota is voor iedereen. We streven ernaar een afspiegelingvan de samenleving te zijn en bedienen diverse mensen in Escamp met ieder eeneigen verhaal. Door ruimte te bieden aan deze diversiteit is Theater Dakota vanbetekenis voor al haar buurtbewoners. Door een verscheidenheid in cultureleactiviteiten, diverse werknemers en verschillende samenwerkingspartners zorgenwe voor een toegankelijke en gastvrije organisatie waar iedereen zich welkomvoelt.

Wij zoeken per februari een stagiair programmering.

Wat ga je doen?

Je ondersteunt het programmateam opadministratief niveau. Zo ga jebijvoorbeeld contacten leggen metscholen, educatiemateriaal opzoekenen verspreiden, en voorstellingen enfilmroosters in onsplanningsprogramma invoeren.
Daarnaast bedenk je samen met deprogrammamakers randactiviteiten voorkinderen en volwassenen bijvoorstellingen en films. Je gaat dezeook zelf uitvoeren. Je helpt met hetbedenken van aankleden van hetpodium voor café programmering enondersteunt bij het opzetten van defilmclub en een voorleesclub.

PRAKTISCHE DETAILS

• 3 tot 5 dagen per week(bespreekbaar)
  • Flexibele werkdagen; soms werkje avonden/weekenddagen
  • 4-6 maanden (bespreekbaar)
  • Startdatum liefst zo snel mogelijk

Wie zoeken we?

• Creatief
  • Zelfstandig
  • Goede beheersing Nederlandse taal (woord en geschrift)
  • Proactief (je vind het bijvoorbeeld niet eng om de telefoon op te pakken)
  • Professionele werkhouding
  • Je kan goed contact leggen met nieuwe mensen
  • Een relevante opleiding is een pre (bijvoorbeeld cultuur, kunst, drama). Geen relevante opleiding, maar wel affiniteit met onze activiteiten? Ook dan zien we je sollicitatie graag tegemoet.
  • Woont in Den Haag of omgeving

Wat bieden wij?

• Een meewerkstage (geen onderzoeksstage)
  • Een plek in een zeer gedreven, gezellig, divers, creatief en ambitieus team
  • Stagevergoeding conform CAO Nederlandse podia
  • Gratis voorstellingen en films bezoeken
  • De mogelijkheid je te ontwikkelen en impact te maken

Geïnteresseerd?

Stuur voor 10 januari een motivatiebrief of video met CV naar:
ellen@theaterdakota.nl.
Informatie over deze vacature is in te winnen bij Chelsea Tjin-Kon-Koen via chelsea@theaterdakota.nl of Ellen Daniels via ellen@theaterdakota.nl.  De sollicitatiegesprekken vinden plaats op woensdag 17 januari en vrijdag 19 januari; graag deze data vrijhouden in je agenda. We kijken uit naar je sollicitatie, ongeacht je gender, culturele achtergrond, leeftijd, van wie je houdt of wat je gelooft.