Zomerschool: Netherlands Asia Honours Summer School (deadline: 10 januari)

4 december 2023

• Ben jij een tweede- of derdejaarsbachelorstudent aan de Universiteit Leiden?
  • Heb je een gemiddelde van 7,5 of hoger?
  • Werk je graag in een internationale setting en heb je een vloeiende Engelse taalbeheersing?
  • Ben je ambitieus, sociaal, actief, open-minded en ondernemend?
  • En heb je affiniteit met Azië?

Meld je dan voor 10 januari aan voor de Netherlands Asia Honours Summer School (5 EC)!

Let op: Aan deelname aan het programma in het buitenland zijn kosten verbonden: 1200 á 1300 euro. Dit kan betaald worden in termijnen.

Over de Netherlands Asia Honours Summer School

De NAHSS biedt jaarlijks 70 tot 100 ambitieuze studenten de kans om uitgebreid kennis op te doen over Zuidoost-Azië en China. Van eind maart tot en met aan eind september nemen studenten deel aan een programma waarin de Aziatische academische wereld, bedrijfsleven en cultuur worden belicht.

Deelnemers leren meer over het thema Navigating Change door het uitvoeren van een consultancy project voor één van de partners van de NAHSS, bedrijfsbezoeken, colleges van Azië-experts, de take-off in Nederland en de reis naar Zuidoost-Azië. Het voorbereidende traject in Nederland kost tussen de vijf en zeven uur per week. Daarnaast zijn alle onderdelen van het programma verplicht.

Informatiebijeenkomsten

Wil je graag een beter beeld krijgen van de NAHSS of loop je rond met vragen? Er worden vier informatiesessies georganiseerd: twee landelijke bijeenkomsten en twee aan de Universiteit Leiden.

• Den Haag: 12 december 19:00 - Wijnhaven 2.02
  • Leiden: 14 december 20:00 - KOG Gebouw B 0.17, steenschuur 25
  • 13 december - 19:00 (Drift 25, Utrecht)
  • 19 December - 19:00 (Online)

Hoe kan ik me aanmelden?

Voldoe je aan bovenstaande voorwaarden, dan kun je je aanmelden via de website van het NAHSS. Aanmelden kan tot uiterlijk 10 januari.

Let op: Aan deelname aan de excursie in het buitenland zijn kosten verbonden: 1200 á 1300 euro. Dit kan betaald worden in termijnen.

Komt de NAHSS op mijn diplomasupplement?

Bij de Universiteit Leiden valt de NAHSS onder de Bachelor Honours Classes. Dit zijn uitdagende, extracurriculaire vakken die je kunt volgen naast je bachelor om je breder te ontwikkelen. De NAHSS telt mee voor 5 EC.

• Volg je de NAHSS als student van het Honours College, dan kan het vak meetellen binnen je honourstraject. Tevens wordt het vak bijgeschreven op je diplomasupplement.
  • Volg je de NAHSS als reguliere bachelorstudent, dan ontvang je een apart certificaat voor het volgen van een Bachelor Honours Class. Ook wordt het vak bijgeschreven op je diplomasupplement.

‘Het heeft mij een mooi carrièreperspectief opgeleverd’

Voor Jennifa was het een mooie kennismaking met het internationale bedrijfsleven. ‘Er wordt in het programma veel samengewerkt met banken, waar ik voor mijn gevoel heel ver van af sta. Door er binnen te komen en er kennis mee te maken, komt het veel dichterbij.’ Daarna lachend: ‘eigenlijk zijn mensen in pak zo eng nog niet.’

Lees meer over de ervaring van Jennifa

Meer informatie

Voor meer informatie kun je terecht op de website van de NAHSS en in de studiegids van de Universiteit Leiden.