Bezoek de Universiteit van Helsinki voor het Medieval-Modern Forum

5 maart 2024

Het Europeaeum organiseert van 24 tot 27 juni 2024 het 'Medieval-Modern Forum: Flourishing Then and Now'. Dit forum wordt georganiseerd in Helsinki en je kunt je vanaf nu aanmelden.

In dit forum staat het begrip 'flourishing', vrij vertaald 'opbloeien', in de context van de Middeleeuwen centraal. Hoe beschreven Middeleeuwse bronnen het opbloeien van de mens? Hoe kwam dit tot uiting in de kunsten, literatuur, instituties en sociale gewoontes? Tot slot: kunnen we er nog iets van leren in de tegenwoordige tijd?

Aanmeldingsvereisten

Het Europaeum roept iedere masterstudent en PhD'er op om zich aan te melden. Succesvolle sollicitaties worden beloond met gratis accomodatie en een redelijke reiskostenvergoeding binnen Europa. Je kunt je tot 25 maart aanmelden per mail.

Aanmelden

Voor het aanmelden en meer informatie over het forum kun je kijken op de website van het Europaeum.

Ik ben geïnteresseerd

Over het Europaeum

Het Europaeum is een netwerk van 17 vooraanstaande Europese universiteiten, met als doel om talentvolle studenten en docenten met elkaar in contract te brengen en door samenwerking en academische mobiliteit een 'Europees gevoel' te bevorderen. Lees hier meer over dit samenwerkingsverband.