Onderwijs, Organisatie

CDL winnaar van de NSE-studieverenigingenwedstrijd

22 maart 2024

Chemisch Dispuut Leiden (CDL) heeft met 42,56% de wedstrijd tussen de studieverenigingen met de relatief meest ingevulde enquêtes gewonnen! Dat maakte assessor Nalani Verwoord afgelopen donderdag 21 maart 2024 bekend in de FooBar. Voor deze prestatie ontvangt het Chemisch Dispuut Leiden een prijs van 500 euro, te besteden aan een activiteit voor hun leden.

Op de tweede plek staat de Leidsche Biologen Club met 41,88%. Zij mogen een bedrag van 300 euro besteden aan een activiteit voor hun leden. Op de derde plaats staat De Leidsche Flesch; zij winnen een bedrag van 200 euro om een activiteit voor hun leden te organiseren.

We Are Science chocolade

De zes studieverenigingen van de faculteit hebben zich allemaal hard ingezet om zoveel mogelijk studenten de NSE in te laten vullen. Zo werd promotie gemaakt via de e-mail, social media en is er zelfs naar Delft afgereisd. Daarnaast konden studenten, als zij konden laten zien dat zij de NSE hadden ingevuld, een ‘We Are Science Tony Chocolonely-chocoladereep’ ophalen bij het hok van hun vereniging.

NSE

De wedstrijd was razend spannend! Aesculapius, Shift en SV LIFE behaalden respectievelijke scores van 36,79%, 37,07% en 24,03%. Het totaal van de faculteit W&N kwam daarmee uit op bijna 40%, met 2316 ingevulde enquêtes! Het universitaire gemiddelde was 33,53%.

In de NSE geven studenten hun oordeel over allerlei aspecten van hun opleiding, bijvoorbeeld de vakken, docenten, communicatie en arbeidsmarktvoorbereiding. Uit de resultaten van de NSE kan de universiteit opmaken wat al goed gaat, maar ook signaleren waar nog verbeteringen nodig zijn. Daarnaast helpen de resultaten aankomende studenten welke opleiding het best bij hen past.