Vacature: Stage medewerker Kunst & Cultuur bij BPD

26 maart 2024

Wil je ervaring opdoen in een werkomgeving waar kunst- en cultuur centraal staan? En wil je werken aan kunst- en cultuurprojecten die maatschappelijke meerwaarde opleveren? Reageer dan snel op onze stagevacature.

Zie de vacature ook op de site van BPD:

Onze maatschappij en leefomgeving kennen grote uitdagingen. Er is een veelheid aan opgaven in relatie tot klimaat, energie, natuur, landschap en wonen. Kunst en cultuur spelen daarom in deze tijd een belangrijke rol in de verbeelding die nodig is om maatschappelijke opgaven tastbaar te maken en nieuwe perspectieven te ontwikkelen. Wij vinden het belangrijk om daar als bedrijf invulling aan te geven. En jij kunt tijdens een meewerkstage daaraan bijdragen en natuurlijk veel van leren.

Je loopt de stage bij de afdeling Kunst & Cultuur van BPD. De afdeling werkt vanuit het rijksmonumentale Burgerweeshuis in Amsterdam voor BPD Cultuurfonds, BPD Kunstcollectie, BPD Kunstprojecten en organiseert tentoonstellingen. Je werkt samen met ervaren professionals en tijdens je stage kom je in aanraking met verschillende werkzaamheden en onderwerpen binnen een actuele maatschappelijke context.

Wat ga jij bij ons doen?

Het primaire doel van de stage is veel werkervaring op doen. Dat doe je door collega’s van de afdeling Kunst & Cultuur te ondersteunen bij diverse kunst- en cultuurprojecten. Je werkt daarbij zoveel mogelijk zelfstandig, handelt proactief en bent ondernemend. Naast je brede supportrol word je ook inhoudelijk betrokken bij sponsoraanvragen van BPD Cultuurfonds, die vanuit onder andere culturele instellingen en gemeenten worden gedaan. Daarnaast word je ook inhoudelijk betrokken bij kunst- en cultuurprojecten in de gebiedsontwikkelingen van BPD, verricht je werkzaamheden voor het beheer van BPD Kunstcollectie en ondersteun je bij het organiseren van tentoonstellingen in het Burgerweeshuis. Tot slot draag je bij aan de communicatiewerkzaamheden; voor bijvoorbeeld de websites, het intranet en andere communicatiemiddelen.

Dit ben jij

• Je studeert aan een hbo of universiteit, met als richting Kunstgeschiedenis, Cultuurwetenschappen of een soortgelijke studie.
  • Je hebt bij voorkeur al eerder stage- of werkervaring opgedaan binnen de kunst- en cultuursector.
  • Je wilt praktijkervaring opdoen en je verder verdiepen in de wereld van kunst en cultuur.
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden.
  • Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Je bent creatief, analytisch en proactief.
  • Je bent ondernemend, flexibel en weet in verschillende oplossingsrichtingen te denken.
  • Je bent beschikbaar vanaf mei (in overleg) en voor een duur van zes maanden.

Dit bieden wij jou

• Een leergierige en expertiserijke werkomgeving met loyale en betrokken collega’s.
  • Je hebt in je rol vrijheid, ruimte voor flexibiliteit, maar krijgt ook voldoende input en sturing vanuit verschillende collega’s.
  • Voor je stage heb je een vast aanspreekpunt die jou gedurende je afstudeerstage zowel inhoudelijk als praktisch begeleidt.
  • Je ontvangt een passende stagevergoeding.

Wie zijn wij?

BPD | Bouwfonds Gebiedsontwikkeling is de grootste gebiedsontwikkelaar in Nederland en Duitsland. In Nederland werken we vanuit 4 regiokantoren en ons hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam. Sinds de oprichting in 1946 hebben we de bouw van ruim 384.000 woningen mogelijk gemaakt. Met trots zien we dat er vandaag meer dan één miljoen mensen in woonwijken waarin de hand van BPD zichtbaar is. Het is onze overtuiging dat iedereen recht heeft op een fijn en betaalbaar thuis in een prettige en duurzame leefomgeving. Daar zetten we ons elke dag voor in zodat fijn wonen ook voor de komende generaties mogelijk blijft. Al sinds de oprichting in 1946 zijn kunst en cultuur op uiteenlopende manieren verbonden aan ons bedrijf.

Solliciteren of meer weten?

Solliciteer direct en stuur je cv en motivatiebrief naar hrbpd@bpd.nl. Wil je eerst meer weten over de vacature? Neem dan contact op met Sharon Oldenkotte-Vrolijk, directeur Kunst & Cultuur BPD.