Vacature: Student-assistent Lorentz Center

Student-assistent 8 uur p/w

Bij het Lorentz Center vinden jaarlijks zo’n 80 workshops plaats voor wetenschappers uit de hele wereld. De deelnemers bestaan zowel uit beginnende onderzoekers als wetenschappers die behoren tot de top van hun vakgebied. Het Lorentz Center begeleidt de wetenschappelijke organisatoren bij de ontwikkeling van hun workshop en neemt zoveel mogelijk organisatorisch en administratief werk uit handen.
Als student-assistent bij het Lorentz Center heb je de gelegenheid om kennis te maken met verschillende takken van de wetenschap. Je werkt in een collegiale en internationale omgeving met een informele en professionele werksfeer.

Werkzaamheden

• Het ondersteunen van het wetenschappelijk team (manager en coördinatoren)
  • Bijhouden en verbeteren van administratieve (planning)programma’s, databases e.d.
  • Ondersteunen van de vergaderingen van de wetenschappelijke adviesraden, zowel administratief (samenstellen documenten) als praktisch (klaarzetten vergaderruimte)
  • Administratieve ondersteuning bij de verwerking van workshopvoorstellen via ons registratiesysteem, denk aan databestanden en files samenvoegen, meedenken over procesverbetering en contactgegevens verwerken
  • Verzorging van de ‘Welcome Reception’ 2 keer per maand op de maandagavond
  • Praktische ondersteuning aan de workshops indien nodig

Profiel

We zoeken iemand die het leuk vindt om een bijdrage te leveren aan de totstandkoming van wetenschappelijke workshops. Je werkt nauwkeurig en gaat probleemoplossend te werk. De werktijden zijn flexibel, afgezien van de welkomstrecepties. Verder ben je flexibel en kun je bijspringen indien nodig.

Vaardigheden

• Zelfstandig, gestructureerd en secuur kunnen werken
  • Goede sociale en communicatieve vaardigheden
  • Goede taalvaardigheden in zowel Nederlands als Engels
  • Goede kennis van Excel
  • Basiskennis van Python is een pré (maar geen vereiste)

Solliciteren?

Herken je jezelf in bovenstaand profiel en ben je op zoek naar een leuke bijbaan vanaf mei 2024?
Stuur dan uiterlijk 8 april een mail met korte motivatie en CV naar Tanja Uitbeijerse: uitbeijerse@lorentzcenter.nl. Sollicitaties nemen wij direct in behandeling. De sluitingsdatum kan eerder zijn, als er voor die datum een geschikte kandidaat is.

Meer informatie over het Lorentz Center vind je op de website: www.lorentzcenter.nl.