ICT, Organisatie

22 en 23 juni: universitaire netwerk en gebouwen niet toegankelijk

27 mei 2024

Op zaterdag 22 juni vanaf 9.00 uur tot en met een groot deel van zondag 23 juni 2024 is er groot onderhoud aan het universitaire netwerk.

Dit betekent voor jou het volgende

• Tijdens de onderhoudswerkzaamheden is de universitaire website (tijdelijk) offline.
  • Zowel thuis als op de universiteit heb je tijdens de werkzaamheden geen toegang tot het universitaire netwerk.
  • De universitaire gebouwen, ook de universiteitsbibliotheken, zijn op beide dagen gesloten.
  • Systemen en applicaties waarbij je moet inloggen met je ULCN-gegevens zijn niet beschikbaar. Je hebt daardoor geen toegang tot diverse online diensten van de universiteit. Brightspace blijft beschikbaar (mogelijk met enkele korte onderbrekingen).
  • Ben je onderzoeker? Let op, mogelijk kun je tijdens het netwerkonderhoud niet bij je onderzoeksopstellingen.

Tip

Plan je werkzaamheden zo, dat je op zaterdag 22 en zondag 23 juni het universitaire netwerk niet nodig hebt en niet in een van de gebouwen hoeft te zijn. Schrijf je ook voor 22 juni in voor de tentamens op 2 en 3 juli.

Werken op afstand

Het universitaire netwerk is niet beschikbaar en ook Remote Werkplek (Citrix) is niet bereikbaar. Office 365 en OneDrive werken normaal. MS Teams is beschikbaar, zowel via de app als de webversie.

Je kunt alleen via Office 365 bij je universitaire e-mail komen.

Brightspace

Brightspace blijft beschikbaar (mogelijk met enkele korte onderbrekingen).

Telefonie

Het is niet mogelijk om vanaf en naar universitaire telefoonnummers te bellen.

Noodnummer

Indien je in het buitenland verblijft en op 22 of 23 juni het noodnummer van de universiteit wilt bellen, bel dan naar +31 320 33 13 43.

Heb je vragen?

Stel ze vóór 21 juni via de helpdesk portal, via helpdesk@issc.leidenuniv.nl of +31 (0)71 527 8888.

Let op: op 22 en 23 juni is ook de helpdesk niet bereikbaar.

Waarom deze werkzaamheden?

Met deze wijziging krijgt de universiteit weer een toekomstbestendig netwerk met verbeterde bandbreedte, hogere netwerksnelheden en betere security.