LUC The Hague ontvangt predicaat 'Topopleiding' voor de negende keer op rij

Het Leiden University College The Hague heeft het zegel 'Topopleiding' ontvangen van de Keuzegids Universiteiten 2022. Het is de negende keer op rij dat het Liberal Arts & Sciences- programma, dat zich richt op Global Challenges, het predicaat ontvangt.

Het Leiden University College The Hague eindigde op de tweede plaats van alle university colleges in Nederland. Alleen het nieuwe University College Fryslân, gevestigd in Leeuwarden, opgericht in 2018 en gericht op 'Global Responsibility and Leadership', behaalde een iets hogere score. Het Leiden University College stond in 2020 en 2021 op de eerste plaats in de ranking als 'beste university college van Nederland'.

Uitstekend Onderwijs: offline én online

Volgens de Keuzegids Universiteiten 2022, bieden university colleges in het algemeen uitstekend onderwijs met het Leiden University College The Hague als runner-up in de ranking van university colleges in Nederland. De bestuursleden van het LUC Prof. Dr. Judi Mesman (Decaan), Drs. Alice van de Vooren (Onderwijsdirecteur) en Kim Duistermaat (Operationeel Manager) zijn erg tevreden met dit resultaat:

We zijn ontzettend trots op onze staf wiens toewijding, passie en oneindige inverstering in het curriculum en in onze studenten tot dit prachtige resultaat hebben geleid!
De kwaliteitszegel 'Topopleiding' van de Keuzegids Universiteiten 2022

Totaalscore

Universitaire opleidingen met meer dan 75 punten ontvangen het zegel 'Topopleiding' van de Keuzegids. Met een totaalscore van 83 punten uit de mogelijke 100 ontving de Haagse Liberal Arts & Sciences opleiding uitstekende scores op het curriculum en zeer positieve scores op de componenten onderdelen docenten, de sfeer, studeerbaarheid en toetsing.

Den Haag

Het internationale honours college van de Universiteit Leiden is gevestigd in Den Haag. Staf en studenten van het LUC werken in onderwijs en onderzoek aan de grote maatschappelijke uitdagingen waar onze wereld voor staat, in nauwe samenwerking met gemeentelijke, lokale en internationale partners van de stad Den Haag. LUC The Hague werd in 2010 opgericht met steun van de gemeente Den Haag en heeft jaarlijks zo'n 600 studenten en inmiddels ruim 1300 alumni.

De ‘Keuzegids Universiteitenwordt jaarlijks uitgegeven door het Centrum Hoger Onderwijs Informatie en beoordeelt en vergelijkt de kwaliteit van alle opleiding. Hiervoor maakt het gebruik van de resultaten van de Nationale Studenten Enquete (NSE) in combinatie met advies van experts die betrokken zijn bij de accreditatie. De NSE is het landelijke onderzoek waarbij studenten hun mening geven over de opleiding.

Tekst: Tim Roumen.