Nieuwsbrief Student Support FSW november 2021

Het eerste studieblok zit er alweer op en hopelijk ben je al weer een beetje gewend aan de fysieke collegedagen.

In dit nieuwsbericht vind je nieuwtjes van Student Support FSW en een overzicht van de activiteiten die plaatsvinden in november.

Student Support FSW bestaat uit de POPcorner, Career Service en Community Engagement Service en biedt op veel verschillende manieren ondersteuning.
We helpen je graag verder!

Nieuw! Student Support FSW balie

De Student Support FSW balie is geopend!
Je kunt hier terecht met vragen voor en over de POPcorner, Career Service en Community Engagement Service

Ook kan je hier langskomen voor een gratis CV en LinkedIn-profiel check.

De Student Support balie vind je naast de balie van het Onderwijs Servicecentrum en wordt bemenst door onze student medewerkers.

Maandag t/m donderdag 12:00-14:00 Voor al je student support vragen
Vrijdag 12:00-14:00 CV & LinkedIn profiel checks
website

Student Support FSW website

Als je vragen hebt over o.a. studeren, studieaanpak, welzijn, wegwijs raken in de faculteit, persoonlijke ontwikkeling, studie (her)keuze, (studie) loopbaanplanning, extra ontplooiing, maar ook projecten voor en door studenten, kijk dan eens op de nieuwe website van Student Support FSW.

Je vindt hier handige informatie en tips!

CV & LinkedIn profiel check - service

De Career Service FSW biedt een gratis cv en LinkedIn profiel check service. Je kunt op drie manieren gebruik maken van deze service.

• De student-assistenten zijn elke vrijdag van 12:00-14:00 fysiek aanwezig bij de Student Support FSW balie, in het Pieter de la Court gebouw. Je kunt hier zonder afspraak terecht.

• Je kunt een online afspraak maken voor de check via Teams, via deze link

• Er is ook de mogelijkheid om jouw cv en LinkedIn profiel url op te sturen naar careerservice.socialsciences@fsw.leidenuniv.nl.
    Wij proberen binnen 5 dagen jouw cv en/of LinkedIn profiel van feedback te voorzien.

Studieplangroep

De Studieplangroep is elke maandag van 09:30 tot 11:00 (NL) en elke woensdag van 09:30 tot 11:00 (ENG).
Kijk op de POPcorner website voor meer informatie.

workshops

Workshops en activiteiten november 2021

Door het jaar heen verzorgt Student Support FSW events en workshops m.b.t. persoonlijke ontwikkeling, studievaardigheden, loopbaan en solliciteren.
In november zullen de volgende workshops plaatsvinden.

Studieaanpak en persoonlijke ontwikkeling:

Datum                    Workshop
01/11 Online Workshop Studievaardigheden (ENG)
04/11 Online Workshop Studie(her)keuze
09/11 Online Workshop LinkedIn: profiel en netwerk
10/11 Online Workshop Timemanagement (ENG)
15/11 Hybride Workshop Tentamens maken + tentamenzelfvertrouwen  (ENG)
22/11 Online Workshop Effectief studeren
29/11 Online Workshop Timemanagement

Loopbaan en solliciteren:

Datum Workshop
09/11                        Online Workshop LinkedIn: profiel en netwerk
11/11 Online Workshop Career Stress! Hoe om te gaan met stress? (ENG)
11/11 Online Workshop LinkedIn voor beginners (ENG)
16/11 Online Workshop CV en sollicitatiebrief
17/11 Workshop Assessments
25/11 Online Workshop Netwerken (ENG)

Houd de cursuskalender goed in de gaten! Ook voor eventuele wijzigingen in het programma.

Naar de cursuskalender!

Volg ons!

Volg @leidensocialsciences om op de hoogte te blijven van alle Student Support activiteiten, workshops en initiatieven! We plaatsen hier maandelijks een overzicht van onze activiteiten en delen onder andere vacatures en carrière- tricks tips in onze posts en stories!

@leidensocialsciences