Beeld: How to Start a Blog Online

De beste social media posts van 2021

Tweets, Stories, hashtags en likes: ook dit jaar werd er weer veel geplaatst op de facultaire social media. Een overzicht van de #besteposts van 2021.

De beste Facebookpost was onze 1 aprilgrap! Dit jaar vervingen we alle logo's en headers op de facultaire social media door die van onze 'nieuwe vormgever' voor een dag. Gelukkig maar, want langer konden onze harten het niet verdragen ;)

Instagram is het snelst groeiende social mediakanaal van de faculteit. De foto van schaatsende mensen bij de Witte Singel was het meest gewaardeerde plaatje. Hopelijk kunnen we ook volgend jaar onze schaatsen weer uit de kast halen.

Alhoewel het facultaire LinkedIn-account nog maar twee jaar bestaat, is het dé plek waar collega's elkaar ontmoeten. Het is dan ook geen wonder dat dit onze meest gedeelde post was: nogmaals van harte, Casper!

Van alle social media kanalen vind je op Twitter verreweg de meeste academici. Als faculteit proberen we daarom ook zoveel mogelijk onderzoeksnieuws te delen (tag ons @leidenhum).

Ons YouTubekanaal is het op twee na grootste van alle Nederlandse universiteiten. Er valt dan ook alles te bekijken: van lezingen tot online voorlichtingen, en van vouwfilmpjes tot kennisclips. Ook al is de video nog maar twee weken geleden gepost, de opname van de 50e Huizingalezing door David Van Reybrouck is het meest bekeken van 2021!

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of

De facultaire redactie wil iedereen bedanken voor hun harde werk en inzet. Heb jij ook iets leuks voor social media? Stuur een DM of mail webredactie@hum.leidenuniv.nl. Fijne feestdagen en op een jaar met nóg meer mooie verhalen!