Faculteit der Rechtsgeleerdheid stijgt op QS World University Ranking

De Leidse Faculteit der Rechtsgeleerdheid is drie plekken gestegen op de wereldwijde ranglijst van rechtenfaculteiten en staat nu op de 21e plaats.

De Faculteit der Rechtsgeleerdheid staat dit jaar op plek 21 op de lijst. Onze faculteit deelt deze positie met de Amerikaanse Georgetown University. Vorig jaar stond de Faculteit der Rechtsgeleerdheid op de 24e plaats.

De lijst wordt aangevoerd door de rechtenfaculteit van de Amerikaanse Harvard University, gevolgd door de University of Oxford en de University of Cambridge, beide uit het Verenigd Koninkrijk.

De QS World University Rankings worden jaarlijks per wetenschapsgebied samengesteld op basis van academische reputatie, werkgeversreputatie en onderzoeksimpact. Voor de ranglijst van dit jaar werden 342 rechtenfaculteiten beoordeeld.