Een warm welkom aan alle internationale studenten!

Op de tweede dag van de Orientation Week Leiden verwelkomden we ruim 300 internationale studenten in het Kamerlingh Onnes Gebouw. Ze werden ontvangen met een warm welkom van het faculteitsbestuur, en de traditionele stroopwafel.

Tijdens de facultaire ochtend kregen de studenten tips & tricks van een huidige internationale student, leerden ze de ins & outs van de rechtenfaculteit en streden ze tegen elkaar in een kahootquiz over Nederlandse en Leidse gewoontes.

Vooral de quiz viel goed in de smaak. Wat zijn de officiële talen? En zijn Nederlanders echt zo direct? Na afloop konden de studenten zich nieuwe kenners van de Nederlandse cultuur noemen en genieten van een warme lunch in het restaurant.

Onder onze OWL deelnemers zijn zo’n 75 uitwisselingsstudenten, 100 reguliere masterstudenten en ruim 150 advanced master-studenten vanuit alle hoeken van de wereld. We wensen alle nieuwe studenten veel succes met hun studie en een fantastische tijd in Leiden!