Huizingalezing 2022: koop nu kaarten met studentenkorting

Op vrijdag 9 december 2022 vindt de 51e Huizingalezing plaats in de Pieterskerk in Leiden. De spreker van dit jaar is cultuurhistoricus Gunay Uslu, onze huidige staatssecretaris van Cultuur en Media. Als student krijg je korting op kaarten voor de Huizingalezing. Voor slechts 12,50 ben je erbij!

‘Hoe Nederland cultuur waardeert. Van cultureel nationalisme tot corona en daarna (1872-2022 en verder)’

Uslu zal in haar Huizingalezing reflecteren op de ontwikkeling van het cultuurbeleid in Nederland. Ze begint bij de periode van het cultureel nationalisme in het laatste kwart van de 19e eeuw, wanneer de overheid de primaire verantwoordelijkheid neemt voor het culturele leven en de ‘verheffing van de natie’ een ijkpunt vormt van het cultuurbeleid. Ze beschouwt de periode tot en met de coronapandemie, waarin zich het gemis aan cultuur pijnlijk openbaarde. Ze doet dit vanuit haar achtergrond als cultuurhistoricus én haar verantwoordelijkheid als staatssecretaris. Ze eindigt haar lezing dan ook met een vooruitblik: hoe gaan we sámen cultuur meer waarderen en recht doen aan de fundamentele rol die cultuur in onze levens heeft?

Interview door studenten en borrel

Uslu zal na haar lezing kort worden geïnterviewd door Politicologiestudent Haije Dijkstra en Elisa Hendriks, oud-student Geschiedenis (ResMA Politics, Culture and National Identities). Aansluitend is iedereen welkom bij de borrel.

Met korting naar de Huizingalezing

Als student koop je een ticket voor slechts 12,50 (ipv 16 euro; nb excl. administratiekosten en max. twee tickets p.p.) Je ontvangt ook het boekje van de lezing en een drankje na afloop.

Tickets en meer informatie

Koop je tickets via de link hieronder.
Kijk voor meer informatie over de lezing van Uslu in het agendabericht van de 51e Huizingalezing. Vragen over de lezing? Neem contact op met Sanderien de Jong, secretaris Huizingacommissie.

Koop je tickets hier

Kies: 'gebruik promotiecode', en vul deze code in: HL51GU2022. Na het invullen krijg je direct de optie ‘studentticket 12,50’ te zien.