In Memoriam Douwe Remmelts

Bachelorstudent Douwe Remmelts is op 30 april overleden.

Met grote ontsteltenis hebben wij kennis genomen van het onverwachte overlijden van Douwe Remmelts. Douwe stond op het punt zijn bachelorstudie sterrenkunde en natuurkunde af te ronden, en hij was een actief lid van studievereniging De Leidsche Flesch. Zij schrijven over hem: ‘Douwe was bevriend met veel leden, hij gaf zich helemaal voor commissies en bracht iedereen een lach op het gezicht.’ Studenten en medewerkers kennen hem ook als een gewaardeerd onderwijsassistent. Zijn aanwezigheid heeft velen in de LION- en STRW-familie geraakt en de weerklank van deze momenten zal ons altijd bijblijven.

Het onverwachte van zijn overlijden maakt het zo moeilijk te bevatten. Aarzel niet om naar ons toe te komen als je wilt praten:

• Voor LION-studenten en -medewerkers: Onze studieadviseur Hara Papathanassiou staat voor je klaar. Je kunt haar bereiken op studieadviseur@physics.leidenuniv.nl of via 071-527 5764.
  • Voor STRW-studenten en -medewerkers: Onze studieadviseur Wouter Schrier is te bereiken op studyadvisor@strw.leidenuniv.nl, via 071-527 5592 of door naar zijn kantoor (Oort 567) te komen.

Je kunt ook een beroep doen op de ondersteuning van de universiteit die op deze website vermeld staat en door een afspraak te maken met een studentenpsycholoog (neem contact op met psychologen@sea.leidenuniv.nl of bel 071-527 8026 om een afspraak te maken). Heb je als medewerker behoefte aan steun? Dan kun je terecht bij je leidinggevende of HR-adviseur.

De Leidsche Flesch heeft in de FooBar een locatie ingericht waar mensen de komende dagen kunnen samenkomen om Douwe te gedenken. Je kunt daar een condoleanceregister tekenen en je kunt ook online een reactie achterlaten.

Wij hebben Douwe in onze gedachten en wensen de familie en vrienden van Douwe alle sterkte toe in deze moeilijke tijd. Zijn vrolijke aanwezigheid zal enorm gemist worden.

Als je je medeleven wilt betuigen aan de nabestaanden, kun je het condoleanceregister tekenen.