Duizenden hardlopers rennen door Wijnhavengebouw tijdens Urban Trail Den Haag

Zo’n 2500 deelnemers van de Urban Trail Den Haag liepen zondag 2 juli door het Wijnhavengebouw. De lopers kwamen onderweg op 15 mooie Haagse plekken zoals musea en theaters, maar ook door verborgen hofjes, een manege en de Kloosterkerk.

Het was de zesde editie van de Haagse Urban Trail en derde keer dat de universiteit mee deed. Als achtste locatie, na Amare, stond Wijnhaven op het programma. Binnen wachtte de deelnemers gelijk een steile klim de Spaanse trappen op. Boven werden ze ontvangen door opzwepende muziek van DJ Barry. Na nog een korte klim volgde de afdaling door de grote collegezaal, waarna ze in de tuin een selfie konden maken met een bord met de tekst ‘Je hebt de universiteit goed doorlopen’. Via de achteruitgang in de tuin vervolgden ze hun weg.

Hardlopers hebben de universiteit goed doorlopen.
Hardlopers geven 'college'.

Foto's: Facebook Urban Trail Den Haag / Bart Hoogveld en Luka de Kruijf