Studievoorlichting

2311 SR Leiden
Zaal
0.11

Op 2 mei 2023 brengt Dr. Brent Haas, Associate Dean van Yenching Academy, een bezoek aan Leiden en zal daar de Yenching Academy en haar opleidingsprogramme presenteren aan bachelorstudenten van de Universiteit Leiden. Deze informatiesessie wordt gehouden op het Gravensteen (Pieterskerkhof 6).

Wat is de Yenching Academy?

De Yenching Academy of Peking University richt zich op het bruggen bouwen tussen China en de rest van de wereld door middel van een interdisciplinaire masteropleiding in China Studies. Dit initiatief brengt jonge mensen samen die een aanleg hebben voor leiderschap en innovatie. Bij Yenching worden zij ondergebracht in een intensieve leeromgeving, waar zij China en haar rol in de wereld kunnen ontdekken - vroeger, tegenwoordig en in de toekomst. Het doel van de Academy is om nieuwe generaties te vormen van wereldburgers met een genuanceerd begrip van China.

De Yenching Academy verschaft studiebeurzen aan haar leerlingen, en biedt ze een breed aanbod van interdisciplinaire vakken over China in zowel de geestes- als sociale wetenschappen. In nauwe samenwerking met hun academische begeleiders creeëren Yenching leerlingen hun eigen studierichting, door het kiezen van vakken uit zes onderzoeksgebieden. Ze nemen deel aan een gevarieerde selectie extracurriculaire activiteiten en veldwerk, georganiseerd door de Yenching Academy, en ingericht door de leerlingen zelf. Studeren aan de Academy is een buitengewone mogelijkheid om deel te nemen aan een interculutrele uitwisseling en interdisciplinair leertraject, voor zowel de persoonlijke als zakelijke ontwikkeling.

Wat is kenmerkend voor een Yenching leerling?

De Yenching Academy zoekt getalenteerde, hoog-potentiële personen, wiens collectieve diversiteit zal leiden tot een rijke leer- en leefomgeving. De beste manier om te begrijpen wat de Yenching Academy zoekt in haar potentiële kandidaten, is om de ervaringen van hun voorgangers te lezen, via de website van het programma.

Wees je ervan bewust dat een sterke interesse in China vereist is, maar ervaring met de Chinese taal niet noodzakelijk is.

Registreren

Als je een bachelorstudent bent en geïnteresseerd bent in de Yenching Academy, meld je dan aan via onderstaand formulier voor de informatiesessie met Dr. Brent Haas.

Aanmeldformulier