Career Café Rechtsgeleerdheid: geannuleerd

2311 ES Leiden
Zaal
Global Lounge

Dé kans om alumni met uiteenlopende werkervaring de oren van het hoofd te vragen!

Weet jij nog niet precies welke kant je op wilt binnen rechten, wil je meer horen over carrièremogelijkheden en wil je in een informele setting kennismaken met professionals? Kom dan op maandagavond 12 juni naar het Career Café in de Global Lounge. Daar zullen oud-studenten van de Leidse rechtenfaculteit uit diverse branches en in verschillende functies met studenten in gesprek gaan! In drie rondes spreek je in een klein groepje steeds met een andere alumnus. Elke ronde duurt ongeveer 15 minuten, daarna kun je gezellig informeel verder borrelen.

Het Career Café is speciaal voor studenten die..

.. Nog niet precies weten wat ze willen doen;

.. Meer willen horen over carrièremogelijkheden;

.. Nieuwsgierig zijn naar hoe het is om voor een commercieel bedrijf te werken;

.. Of juist nieuwsgierig zijn naar hoe het is om als rechter of advocaat te werken.

Dus wil je je oriënteren op het leven na de studie, meld je snel aan

Wie zijn de sprekers?

• Stefan Pack is lobbyist. Hij helpt allerlei organisaties om beter met de overheid te spreken en vice versa. Door een overtuigend verhaal met ideeën en oplossingen te brengen bij ambtenaren, politici, bestuurders en andere organisaties, is het doel hun license to operate veilig te stellen - zonder bredere maatschappelijke belangen uit het oog te verliezen. Stefan studeerde Engelse taal en cultuur, European Union Studies, en Rechten (master Staats- en Bestuursrecht). In zijn eerste baan was hij beleidsadviseur bij de D66-fractie in het Europees Parlement. Inmiddels werkt hij al enige tijd als senior adviseur bij Hague Corporate Affairs.

• Clea Witteman heeft na haar studie Rechten in Leiden diverse werkkringen gehad in het bedrijfsleven en bij de overheid. Twee jaar geleden heeft zij bij de rechtbank Den Haag gesolliciteerd en 1 januari 2022 is zij begonnen als rechter in opleiding (rio). Clea: “Een pittig traject, maar ik vind elke dag een feestje. Nog een paar weken en dan ben ik klaar. Ik kijk er naar uit met jullie te praten over de opleiding en het rechterschap!”

• Vera IJzerman is vastgoed advocaat in Amsterdam. 'Benieuwd wat dat inhoudt, en hoe mijn werkdag eruit ziet? Kom gezellig langs 12 juni, dan probeer ik zo goed mogelijk je vragen te beantwoorden en met je mee te denken. Tijdens mijn studie in Leiden (masters privaatrecht en staats- en bestuursrecht) heb ik onder andere bij de Rechtswinkel vastgoedzaken behandeld (vooral huurrecht) en merkte ik dat dit rechtsgebied mij aansprak. Daarna heb ik mij tijdens stages verder georiënteerd op de advocatuur en vastgoed, en nu werk ik al ruim vijf jaar bij Van Till advocaten (Amsterdam).'

• Machteld Verboom: 'Na mijn afstuderen in Leiden in 2004 ben ik 15 jaar familierechtadvocaat en -mediator geweest bij een middelgroot advocatenkantoor in Den Haag. Een hele leuke tijd waar ik veel heb geleerd over het adviseren van cliënten, pleiten in de rechtszaal en voeren van onderhandelingen. Toen ik 40 jaar werd, had ik behoefte aan een baan met meer maatschappelijke betekenis. Sinds maart 2020 coördineer ik het juristenteam van de directie jeugd van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Een uitdagende baan in een veel dynamischere wereld dan veel mensen denken. Ik vertel jullie er op 12 juni graag meer over!'

• Dion Latten voltooide na de bachelor Rechten de master Financieel Recht. Na een kijkje te hebben genomen bij een groot internationaal advocatenkantoor op de Zuidas door middel van een stage en werkstudentschap, is hij in de zomer van vorig jaar begonnen bij BMW Financial Services Nederland als Legal Counsel. Benieuwd hoe hij het bij BMW vindt? Kom dan naar het Career Café!