Debat

LUCIR Verkiezingsdebat: Kernontwapening in veranderende geopolitieke verhoudingen: wat kan Nederland doen?

dinsdag 7 november 2023
Bezoekadres
Wijnhaven
Turfmarkt 99
2511 DP Den Haag
Zaal
room 3.46

Verkiezingsdebat over kernwapens

Door de oorlog in Oekraïne neemt de angst voor een kernoorlog toe, ook in Nederland. Deskundigen begrijpen die angst en geven aan dat de wereld steeds dichter naar een kernoorlog kruipt. Het verklaart mede waarom de film Oppenheimer een blockbuster werd.

Het Leiden University Centre for International Relations en het Balieberaad voor een Kernwapenvrije wereld organiseren op 7 november een verkiezingsbijeenkomst over kernwapens, met deskundigen en (aspirant-)Kamerleden. Zij worden bevraagd wat Nederland, waar nog altijd Amerikaanse kernwapens liggen, kan doen voor een kernwapenvrije wereld.

Moderator: Jan Hoekema

Inleidende spreker: Niels van Willigen

Panel: (aspirant) Tweede Kamerleden van verschillende politieke partijen

Dit is een openbaar evenement, iedereen is welkom om het debat bij te wonen. Schrijf je wel van tevoren in via de registratieknop onder aan deze pagina.