Congres/symposium

Suriname-symposium: aandacht voor diversiteit en biodiversiteit

dinsdag 5 december 2023
Academiegebouw
Rapenburg 73
2311 GJ Leiden
Zaal
Telderszaal

Sprekers uit Suriname en Nederland geven aandacht aan de prachtige en veelzijdige biodiversiteit van Suriname, met zijn uitdagingen in natuurbescherming ten tijde van klimaatverandering, en winning van olie, goud, bauxiet, en hout. Er is aandacht voor onderzoek en observaties uit het verleden, maar ook worden de mogelijkheden belicht voor samenwerking in onderzoek en onderwijs, op het gebied van natuur en cultuur.

Het symposium is gezamenlijk georganiseerd door mensen van de Universiteit Leiden (UL) en van de Anton de Kom Universiteit van Suriname (AdeKUS). Het symposium is vrij toegankelijk voor iedereen met interesse in Suriname, tropische biodiversiteit, natuurbescherming, een buitenlandse stage, of voor mensen die een inhoudelijke of financiële bijdrage willen leveren aan de doelstellingen van het Biodiversity Research and Education ProgramSuriname (BioREPS).

Het is ook mogelijk om het BioREPS programma te steunen.

Wanneer:
Het symposium vindt plaats op 5 december en begint om 10.00 en eindigt om 15.30 met een ‘Surinaamse borrel’. Lunch wordt voorzien.

LET OP! Wegens deadlines van de catering garanderen wij alleen lunch voor aanmeldingen voor vrijdag 1 december om 15:00.

Zitplaatsen zijn beperkt en reservering is verplicht!

Tijdens het symposium zal hier onder de livestream te zien zijn.