International Mother Language Day 2024

2511 VA Den Haag
Zaal
A006

Op woensdag 21 februari viert de Faculteit Geesteswetenschappen van de Universiteit Leiden samen met de Ambassade van Bangladesh voor de derde keer de International Mother Language Day in Den Haag.

Het evenement biedt een divers programma, met verschillende sprekers en muziek- en poëzieoptredens door studenten – samen vieren we zo taal en harmonie in diversiteit! Na afloop serveert de ambassade authentieke Bengaalse hapjes.

Programma

• Welkom door Professor Mark Rutgers (Decaan van de Faculteit der Geesteswetenschappen en hoogleraar Sociale Filosofie)
  • Welkom door  H E M Riaz Hamidullah (Ambassadeur van Bangladesh in Nederland)
  • Optreden door Ambassade van Bangladesh
  • Toespraak door Kathleen Ferrier (Voorzitter van UNESCO commissie Nederland)
  • Optreden door Chinese School Leiden
  • Optreden door Ambassade van India
  • Lezing over het Creools door Stéphane Térosier (Postdoc onderzoeker aan het Centre for Linguistics)
  • Optreden in het Italiaans door Natalino Bucci (Theatermaker en engineer bij ESA)
  • Introductie over Letse muziek door Valerija Čulkova (artist)
  • Poëzie voordracht in het Spaans door Nanne Timmer (Universitair Hoofddocent aan het Leiden University Centre for the Arts in Society)
  • Toespraak door Rabin S. Baldewsingh (Nationaal Coördinator tegen Discriminatie en Racisme)
  • Optreden door Ambassade van Bolivia
  • Introductie over Oekrains eten door Sofia Démchenko & Violetta Zinóvieva (studenten)
  • Lezing over gebarentaal door Jean Jacques Tano (Gastonderzoeker aan het Leiden University Centre for Linguistics)
  • Optreden door Ahmed Al-Yousefi, Yahya Algabri & Issam Alkhawlani (Studenten aan Universiteit Leiden)
  • Optreden door Ambassade van Marokko
  • Optreden door Ambassade van de Filipijnen
  • Gedicht door Petra Massaro (Student aan Universiteit Leiden)
  • Optreden door Ambassade van Kosovo
  • Lezing over Esperanto door Federico Gobbo (Universiteit van Amsterdam)

Na afloop is er een borrel met door de ambassade geserveerde authentieke Bengaalse hapjes.

Registratie
Registratie is gesloten.

Doe mee aan de posterwedstrijd
We nodigen alle studenten uit om mee te doen aan de posterwedstrijd voor de International Mother Language Day 2024. Maak een poster voor het evenement met het thema van dit jaar: Harmonie in diversiteit en stuur je ontwerp vóór 11 februari 2024 naar imld.hague@gmail.com. Je kunt een kunstvorm naar keuze gebruiken, bijvoorbeeld digitale kunst, een schets of een schilderij, zolang je maar per mail een foto kunt insturen.