Hulp nodig bij je schrijfopdracht? Vraag het de schrijfcoach!

19 oktober 2022

Heb je hulp nodig bij een schrijfopdracht voor je studie? Maak dan gebruik van een van de schrijfcoaches bij FWN. Sinds dit studiejaar zijn tien studenten gestart als schrijfcoach. Maak eenvoudig online een afspraak.

De FWN-schrijfcoaches zijn speciaal getraind om jou als student te helpen bij schrijfopdrachten. Samen gaan jullie kijken waar jij behoefte aan hebt. Lukt het niet met de planning, of heb je hulp nodig bij de literatuurverwerking of bij het schrijven zelf?

De coaches hebben verschillende achtergronden en vaak lukt het om je te koppelen aan een coach van dezelfde of een gelijkende studie. De coaches spreken Nederlands én Engels. Ze maken je bijvoorbeeld wegwijs in het gebruik van ondersteunende tools zoals het Science Skills Platform. Let wel: de coaches beoordelen je tekst niet vakinhoudelijk, ook controleren ze niet de spelling of grammatica. Wel kunnen ze je helpen je schrijfvaardigheden te verbeteren.

Een afspraak maken kan heel eenvoudig online. De afspraak is voor 45 minuten, je kunt op de campus afspreken maar online kan ook.

Dit project is een pilot. Het projectteam werkt hierbij samen met de ontwikkelaars van het Science Skills Platform. Heb je vragen of opmerkingen over het project? Stel ze aan Alexandra, de studentwellbeing-officer. Studentwellbeing@science.leidenuniv.nl