Vacature Student-Assistent ondersteuning Scriptiewerkplaats Den Haag Zuidwest

23 januari 2023

Ben jij van nature nieuwsgierig en maatschappelijk bewust? Kun je goed met mensen omgaan en vind je het leuk om events te organiseren? Krijg je energie van samenwerken en heb je een hands-on mentaliteit? Ben je daarnaast ook nog accuraat en een gemakkelijke schrijver?

Solliciteer dan naar de functie van student-assistent bij Leiden-Delft-Erasmus, ondergebracht bij FGGA op Campus Den Haag.

De omgeving Leiden-Delft-Erasmus (LDE)

‘Working together for Science and Society’, dat is waar de samenwerking tussen Universiteit Leiden, TU Delft en Erasmus Universiteit Rotterdam voor staat. Deze drie topuniversiteiten bundelen sinds 10 jaar hun krachten op het gebied van onderzoek en onderwijs om een positieve impact te hebben op de maatschappij. Het project Scriptiewerkplaats Den Haag Zuidwest is ondergebracht bij het center Governance of Migration and Diversity (GMD), één van de zes centers van LDE.

De Scriptiewerkplaats Den Haag Zuidwest is een onderwijsplatform waar diverse masterstudenten van Universiteit Leiden, TU Delft en Erasmus Rotterdam vanuit verschillende disciplines een (scriptie)onderzoek doen naar aanleiding van de geformuleerde praktijkgerichte uitdagingen door verschillende stakeholders in Den Haag Zuidwest zoals de gemeente Den Haag, lokale buurtprofessionals en bewoners. Dit project is 1,5 jaar geleden van start gegaan.

De werkzaamheden

Je ondersteunt en werkt nauw samen met de Projectcoördinator en de diverse Communicatie afdelingen, en helpt bij het onderhouden van de contacten met de universiteiten en stakeholders in de wijken. Een uitgelezen kans om de universiteiten beter te leren kennen, en jouw professionele vaardigheden verder te ontwikkelen!

Jouw werkzaamheden bestaan uit:
- Mede-organiseren van evenementen, inclusief de communicatiewerkzaamheden;
- Vertalen en (helpen) opstellen van communicatiemiddelen, zoals nieuwsberichten, posters, studenten-output, website content, etc.;
- Bestaande communicatie en promotiemiddelen aanvullen, verbeteren en vertalen;
- Mede-verbeteren scriptiewerkplaatsproces: meedenken, uitschrijven, uitvoeren en doorvoeren aanpassingen;
- Ondersteunende bureauwerkzaamheden zoals uitschrijven processen, handleidingen, het maken van PowerPoint presentaties etc.

Profiel

Ben jij een gevorderde student bij FGGA, heb je affiniteit met maatschappelijke vraagstukken en vind je de verbinding tussen beleid, praktijk en een universitaire omgeving interessant? Dan ben jij de persoon die we zoeken.

Daarnaast:
· ben je een betrokken en initiatiefrijke collega;
· kun je goed plannen en organiseren;
· ben je proactief, accuraat en flexibel;
· kun je goed schrijven en spreek je mensen gemakkelijk aan, zowel in het Nederlands als in het Engels en
· heb je goede vaardigheden in Microsoft Office.

Beschrijving organisatie

Het Leiden-Delft-Erasmus Centrum Governance of Migration and Diversity (GMD) is een interdisciplinair onderzoeks- en onderwijscentrum met een focus op de governance van migratie en diversiteit. De standplaats van deze functie wordt ondergebracht bij Universiteit Leiden, bij afdeling Onderwijs & Onderzoek. De afdeling O&O is onderdeel van het Faculteitsbureau van de FGGA op Campus Den Haag Wijnhaven.

Wij bieden

Positie voor een student-assistent voor tussen 0,2-0,4 fte. Inhuur vindt plaats via het JobMotion. Aanstelling is van 13 februari tot en met 31 december 2023. Werktijden worden in overleg bepaald.

Bij de FGGA wordt zowel op kantoor als vanuit huis gewerkt. . Hiervoor is het nodig dat je een laptop/pc hebt met de mogelijkheid tot het doen van (video)calls. Het salaris is volgens de geldende inschaling student-assistenten (min. SA2 € 2.402,00 en max. SA3 € 2.611,00 bij een 38-urige werkweek).

Diversiteit

Diversiteit en inclusie zijn kernwaarden van de Universiteit Leiden. De Universiteit Leiden streeft ernaar een inclusieve gemeenschap te zijn waarin alle studenten en medewerkers zich gewaardeerd en gerespecteerd voelen en al hun mogelijkheden kunnen ontwikkelen. We verwelkomen diversiteit in ervaringen en perspectieven omdat zij ons onderwijs en onderzoek verrijken en versterken.

Informatie

Voor meer informatie over de inhoud van deze functie en de procedure kun je contact opnemen met Mandy Koenraads, coördinator Scriptiewerkplaats Den Haag Zuidwest via email: m.r.koenraads@fgga.leidenuniv.nl.

Solliciteren

Sollicitaties vergezeld van een motivatiebrief en cv, kunnen vóór maandag 6 februari 2023 gestuurd worden naar: m.r.koenraads@fgga.leidenuniv.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.