Facilitair

Ontruimingsalarm KOG 23 februari was loos alarm

23 februari 2023

Donderdagmiddag 23 februari ging om 14.45 uur het ontruimingsalarm af op het KOG. Er was een brandmelding in de keuken van het JuCa (Juridisch Café). Gelukkig bleek het loos alarm. Het merendeel van de aanwezige studenten en medewerkers was binnen 8 minuten buiten. Doordat het een loos alarm betrof heeft de BHV organisatie besloten niet over te gaan tot een complete ‘sweep’ om te zorgen dat iedereen uit het pand was. Om iets voor 15.00 uur kon iedereen het pand weer betreden.

Johan Sjoerdsma (BHV Coordinator bij o.a. het KOG): 'Ondanks dat mensen het vaak als lastig ervaren om alles op het moment van een ontruimingsalarm te laten liggen is zo’n ontruiming juist weer ontzettend leerzaam voor de gehele BHV organisatie en dus voor ieders veiligheid belangrijk. Ook vandaag hebben we weer een aantal aandachtspunten gezien welke we uiteraard meteen met elkaar evalueren en oppakken. Via deze weg wil ik iedereen ook bedanken voor de snelle opvolging van de instructies.'

Ook interesse om je aan te melden bij het BHV team? Je bent altijd welkom! Mail dan naar Johan Sjoerdsma.