Onderwijs, Sociaal, Organisatie

Vacature: Assessor Faculteit der Rechtsgeleerdheid

26 september 2023

Wil jij bestuurlijke ervaring opdoen? Ben je benieuwd naar het reilen en zeilen van de faculteit? Wil je een groot netwerk opbouwen binnen de faculteit en universiteit? En wil je écht verschil maken? Solliciteer dan tot en met 6 oktober!

De Faculteit der Rechtsgeleerdheid zoekt voor het academisch jaar (2023-2024) een nieuw student-lid van het faculteitsbestuur (assessor).

Het bestuur bestaat uit de decaan, de portefeuillehouder bedrijfsvoering, de portefeuillehouder onderwijs, de portefeuillehouder onderzoek, en de assessor/portefeuillehouder studentzaken.

Huidige assessor over de functie:

'Afgelopen 1,5 jaar ben ik assessor geweest van deze mooie faculteit en ik mag gelukkig nog een halfjaartje alle leuke werkzaamheden uitvoeren die bij deze functie horen. Wat houdt het nu precies in om Assessor te zijn en waarom zou je voor deze functie moeten solliciteren?

'Allereerst krijg je met deze functie de kans om een bestuurder te worden van een organisatie met ruim 650 medewerkers en 6500 studenten. Als student-lid van het faculteitsbestuur zal je jezelf dus in een unieke situatie vinden waarbij je veel contacten opdoet, om leert gaan met verschillende belangen, en bovenal veel leert over leiderschap binnen een bestuurlijke functie. Daarnaast kan je een echt verschil maken voor studenten door het studentenperspectief te vocaliseren binnen verschillende gremia waaronder het faculteitsbestuur, de faculteitsraad, de opleidingscommissies en het onderwijsbestuur. Ook leer je samenwerken met andere studenten, professoren en (beleids)medewerkers om een strategische koers te bepalen en facultaire doelen te realiseren.

'Op andere faculteiten worden ook (nieuwe) assessoren aangenomen. Met deze studenten, ookwel  het LAssO (Leids assessoren overleg), werk je samen om facultaire best-practices uit te wisselen en feedback te geven op universitair beleid. Daarnaast is een belangrijke taak het onderhouden van contacten met de studieverenigingen en zorg dragen voor goede communicatie. Bovendien is de assessor het eerste aanspreekpunt voor studenten die vragen, suggesties of klachten hebben over het onderwijs, studentenvoorzieningen en informatie over medezeggenschap.

'Ik hoop dat je na het lezen van deze omschrijving een beeld hebt gekregen van de functie en zal overwegen om te solliciteren. Mocht je vragen hebben kan je mij bereiken door me te bellen of een mailtje te sturen, dan geef ik je graag nog meer uitleg.

Groetjes, Julie Külsen'

Meer weten?

Vragen of nadere informatie gewenst? Neem dan vooral contact op met de huidige Assessor, Julie Külsen. (Kamernummer B 4.32, T: 071-527 7621 E: assessor@law.leidenuniv.nl). Als je geïnteresseerd bent in de functie en wilt solliciteren, stuur dan je motivatiebriefbrief met cv naar: assessor@law.leidenuniv.nl.

Volledige omschrijving vacature

In het document staat 'reageren tot en metr 22 september'. De vacature is verlengd. Je kunt reageren tot en met 6 oktober.