Stagevacature: Tijdschrift voor Geschiedenis

2 mei 2023

Lijkt het jou leuk om mee te draaien in een professionele redactie? Tijdschrift voor Geschiedenis is op zoek naar een enthousiaste stagiair om de redactie, bestaande uit vooraanstaande historici uit Nederland en Vlaanderen, te versterken. TvG is het oudste historische tijdschrift in Nederland en publiceert artikelen over alle historische tijdvakken. Daarnaast verschijnen in TvG besprekingsartikelen, interviews en recensies.

Als recensieredacteur ben je verantwoordelijk voor de recensierubriek van Tijdschrift voor Geschiedenis. Je werft recensenten, selecteert boeken en redigeert de recensies. Naast het redactiewerk assisteer je de redactiesecretaris met algemene redactionele werkzaamheden, bijvoorbeeld met het onderhouden van de website.

De stage is onbezoldigd en geldt voor een periode van 6 of 12 maanden (vanaf augustus 2023) voor één dag in de week. De redactie is gehuisvest in de Universiteit Leiden, maar het contact kan ook online georganiseerd worden.

Er is de mogelijkheid voor een individuele stageopdracht, deze wordt bepaald in onderling overleg. Ook ECTS kunnen eventueel worden vastgesteld in overleg met de stagecoördinator.

Wat bieden we?

• Coördinatie van de recensierubriek (inclusief beheer van binnengekomen boeken, werving van recensieauteurs, eindredactie recensies)
  • (in overleg) Individuele stageopdracht voor 10 a 15 ECTS
  • Meedraaien met de redactie (o.a. tijdens de viermaandelijkse redactievergadering)
  • 6 of 12 maanden, 1 dag per week

Wie zoeken we?

• Een geschiedenisstudent (BA/MA)
  • Iemand die beschikt over een perfecte taalvaardigheid in het Nederlands
  • Iemand met affiniteit met redactiewerk

Meer weten?

Meer informatie vind je op onze website www.tijdschriftvoorgeschiedenis.org. Heb je een vraag over de stage? Neem contact op met redactiesecretaris Felix Bosch (tvg1@hum.leidenuniv.nl).

Geïnteresseerd? Stuur vóór 22 mei een e-mail naar Felix Bosch (tvg1@hum.leidenuniv.nl) met een korte motivatiebrief (max. 1 A4), een cv en een voorbeeld van recent geschreven werk (een essay/werkstuk).