Nieuwe tentamenlocatie: De Broodfabriek

28 augustus 2023

Schriftelijke tentamens worden voor studenten van de Universiteit Leiden die onderwijs volgen in Den Haag vanaf september georganiseerd in De Broodfabriek in Rijswijk. Deze tentamenlocatie is makkelijk bereikbaar op de fiets, met tramlijn 17 (5x per uur) of met de trein (let op dat je de juiste uitgang neemt op het station).

De Broodfabriek biedt de mogelijkheid om de tentamens te organiseren waarbij je het tentamen maakt op je eigen laptop die je ook gebruikt voor het onderwijs (Bring Your Own Device). Er worden geen bijzondere eisen aan je laptop gesteld, zie checklist. Voor bijzondere situaties vinden we natuurlijk een oplossing. Als je nu al problemen verwacht, mail dan het OSC.

Er zijn vorig jaar pilots gedaan op verschillende locaties en die zijn merendeels goed verlopen. Studenten vinden het prettig werken op de eigen laptop. Er wordt wel gebruik gemaakt van een Safe Exam Browser (geen proctoring) zodat je geen andere websites kan bezoeken gedurende het tentamen. De docent zal meer info geven over het tentamen en mogelijk een testmoment inbouwen tijdens een werkgroep of college.

Voor de studenten en docenten is het fijn dat met het toetsen op deze manier de docent direct kan starten met nakijken.