Onderwijs, Sociaal

Slim oefenen voor de taaltoets? Kom naar het taalcafé!

6 september 2023

Heb je behoefte aan extra ondersteuning en oefening voor de taaltoets van de opleiding Rechtsgeleerdheid of Criminologie? Neem dan deel aan het Nederlands taalcafé!

Wat is het?

Tijdens het taalcafé ga je op een laagdrempelige en leuke manier aan de slag met het verbeteren van je Nederlandse taalvaardigheden. Je krijgt de kans om al je vragen stellen over de taaltoets en de Nederlandse taal. Daarnaast ga je met andere studenten actief oefenen voor de taaltoets om zo je lees- en taalvaardigheid te verbeteren en je woordenschat te vergroten. Je zal, bijvoorbeeld, voorwoorden van het Nederlands Juristenblad doornemen en bediscussiëren (veel voorbeelden uit de taaltoets komen uit deze voorwoorden!), filmfragmenten kijken en bespreken en oefenopdrachten maken. Ook is er voldoende ruimte om je eigen wensen aan te geven. Het taalcafé zal worden begeleid door verschillende studenten die zowel de opleiding Rechtsgeleerdheid als Nederlands volgen.

Voor wie?

Het taalcafé wordt georganiseerd voor Rechtsgeleerdheid en Criminologie studenten die extra ondersteuning zoeken voor het maken van de taaltoets op 23 oktober.

Wanneer?

Het taalcafé zal op de volgende momenten plaatsvinden:

• Maandag 25 september               13:00-15:00
  • Vrijdag 6 oktober                            15:00-17:00
  • Maandag 9 oktober                       13:00-15:00
  • Maandag 16 oktober                    13:00-15:00

Waar?

Alle sessies van het Taalcafé vinden plaats in de Student Living Room in het KOG. De Student Living Room vind je op de begane grond aan het einde van gang A.

Aanmelden

Via onderstaande button kun je je aanmelden voor een of meerdere sessies van het taalcafé.

Meld je aan voor het taalcafé