Gebouw Wijnhaven vanaf maandag 16 oktober weer geopend

15 oktober 2023

Het gebouw aan de Wijnhaven op de Campus Den Haag van de Universiteit Leiden zal vanaf maandag 16 oktober weer geopend zijn. Al het onderwijs, onderzoek en andere geplande activiteiten zullen vanaf maandag weer normaal doorgang vinden. Dat heeft het college van bestuur van de universiteit besloten. Het gebouw werd op 13 oktober tijdelijk gesloten vanwege een verhoogd veiligheidsrisico. Uit onderzoek van de politie blijkt dat daarvan nu geen sprake meer is, waardoor het gebouw aan de Wijnhaven maandag de deuren weer zal openen.

Wij kunnen ons voorstellen dat de tijdelijke sluiting van Wijnhaven vragen oproept bij onze medewerkers en studenten. We kunnen helaas niet ingaan op de reden van de tijdelijke sluiting. Het college heeft deze maatregel moeten nemen om de veiligheid van onze academische gemeenschap te kunnen garanderen.