Onderwijs, Onderzoek

Schrijf je nu in! Meet the researcher bijeenkomst op donderdag 30 november: Shelley van der Veek

23 november 2023

Op donderdag 30 november a.s. van 15:30u tot 17:00u kun je weer een 'Meet the Researcher'-bijeenkomst bijwonen!  Tijdens deze bijeenkomst ga je in gesprek met Universitair Hoofddocent Shelley van der Veek. Shelley doet onderzoek naar het bevorderen van gezond eetgedrag. Tijdens deze ‘Meet the researcher’ bijeenkomst neemt ze je mee in het onderzoek dat ze hier de laatste jaren naar heeft gedaan.

Shelley van der Veek doet onderzoek naar het bevorderen van gezond eetgedrag vanaf de allereerste hapjes voeding die baby’s krijgen. Hoe verleid je bijvoorbeeld een peuter om iets te eten waar hij geen zin in heeft? En hoeveel invloed kunnen ouders daar eigenlijk op uitoefenen?

Shelley vindt het belangrijk dat wetenschappelijke kennis over wat werkt en wat niet werkt bij ouders thuis terecht komt. Maar hoe krijg je dat eigenlijk voor elkaar? Ze wil hier graag meer over vertellen (en wat hilarische videovoorbeelden van eigenzinnige peuters aan tafel laten zien), dus kom vooral naar de volgende ‘Meet the researcher’ bijeenkomst!

Kom je ook naar deze Meet the Researcher-bijeenkomst?

Meld je dan nu aan!

Doelgroep: studenten Pedagogische Wetenschappen in Leiden
Datum: donderdag 30 november 2023
Tijd: 15:30 tot 17:00 uur
Locatie: 5A.23

Na afloop kun je samen met Shelley en de andere aanwezigen een drankje drinken en nog napraten over wat er verteld is.

Over Shelley van der Veek

Shelley van der Veek werkt sinds 2013 als universitair docent bij het instituut Pedagogische Wetenschappen van de Universiteit Leiden. Zij studeerde in 2005 af in de klinische en gezondheidspsychologie (cum laude) aan dezelfde universiteit. Van 2006 tot 2012 verrichtte zij haar promotieonderzoek bij het AMC en de Bascule, academisch centrum voor kinder- en jeugdpsychiatrie, waar zij ook klinisch werk verrichtte.

Meer over Shelley van der Veek ››