Sociaal

Meld je aan voor het 45e Veerstichting Symposium!

26 april 2024

Op 13 en 14 juni zal het 45e Veerstichting symposium plaatsvinden in de Pieterskerk in Leiden. Op dit symposium komen 250 studenten en 250 zogeheten 'vormgevers van de maatschappij' samen. Het doel van dit symposium is het stimuleren van het intergenerationeel maatschappelijk debat.

Wat staat er op het programma?

Onder leiding van Sander Schimmelpenninck zullen de deelnemers ingaan op het thema: "Het Systeem de Baas: vormen wij het systeem of vormt het systeem ons?"

Verscheidene sprekers zullen hun perspectief bieden op het thema, waaronder:

• Eliot Higgins (oprichter Bellingcat)
  • Ali Niknam (oprichter van Bunq),
  • Elanor Boekholt-O’Sullivan (Luitenant-Generaal Koninklijke Luchtmacht),
  • Inez Weski (strafrechtadvocate),
  • Saman Amini (theathermaker),
  • Prinses Laurentien (over de toeslagenaffaire),
  • Lammert Kamphuis (filosoof en schrijver van "Verslaafd aan ons eigen gelijk"),
  • Lera Boroditsky (cognitiewetenschapper en TED-talk fenomeen)
  • Soumaya Sahla (radicaliseringsdeskundige)

Bovendien zal het programma beginnen met werkgroepen die verzorgd worden door onder andere Henk Leegte (predikant), Michel Heijdra (directeur-generaal Klimaat en Energie bij EZK), Perry Feenstra (hoofdredacteur FD), Kristoff Calvo (parlementariër België) en Birgitta Westgren (directeur curatieve zorg VWS). Het belooft wederom een inspirerend symposium te worden!

Aanmelden

Mocht je interesse hebben in deelname, kunt je je als student aanmelden via de onderstaande website.

Ik meld mij aan

Mocht je interesse hebben in deelname, kunt je je als medewerker aanmelden via de onderstaande website.

Ik meld mij aan